vad har jag lärt mig idag?

Idag har jag lärt mig att det är Djävulen som styr hela världens regeringar!
Varför har ingen berättat det för mig förut? Tur att jag tog mig tid att läsa den lilla broschyren som jag fick av Jehovas. Nu vet jag iaf att så är fallet och att det som tur är, enligt bibeln, snart kommer att förändras iom jordens undergång. Pust! Mycket att tänka över på en o samma dag!

Annars då?
Första Norrlands cupen gick av stapeln i Ö-vik i lördags. Vi åkte ner på fredagen för invägning. Och det gick bra så klart. Hade ju gått upp en viktklass till -55. Vägde in på 54.2 tror jag, med kläderna på.
Vi var fyra st som gick i den viktklassen. Jag vann första matchen mot en tjej som hette Natalie från Doksuri (ö-vik). Sen mötte jag Moa i finalen. Det slutade med ett silver till mig o guld till Moa.
Jag är inte särskilt förvånad över utgången i den matchen med tanke på hur otroooligt långa ben hon har motför mig. Jag tycker det är riktigt svårt att möta motståndare som är längre än jag o Moa är ju minst 175 cm lång o nästan bara ben känns det som... Matchen slutade 5-1, men det kändes ändå helt ok.
Vickan tog guld o satte bl a två dwitchagi - första gången hon testar sparka den på match! Coolt! :)

Det var en riktigt trevligt helg tillsammans med mellankamp och nyb kamp. Så nu ser jag fram emot nästa tävling. Ska slipa på teknikerna tills dess! Och förhoppningsvis lägga till några fler pass till de sex jag hann köra före den här tävlingen. :)

Jag blev tokförkyld igårkväll o idag har jag mest legat i soffan o tyckt synd om mig själv. Tur jag har en syster som kan hålla mig sällskap! Vi såg Lilla Sjöjungrun o myste i soffan.

image365        image364

Jag har lyckats pajja nåt i mitt bäcken/svanskotan. Inte kul!
Känner mig helt rörelseförhindrad när ungefär allting gör ont...
Har fått en tid hos Per (min naprapat) på onsdag och hoppas på att han ska kunna fixa det.
Idag var jag tvungen ställa in mina grupper i Boliden. Känns inte kul.
Igår gjorde jag värsta specialaren m min söndagsgrupp. Först höll jag i uppvärmning + diagonaler i en timme. Tur att de har dansat ett tag så de förstår vad jag menar utan att jag kan visa det så bra!
Sen andra timmen så fick de i grupper om tre o tre göra danskombination m stolar till Christina Aguileras Ain't no other man. Resultatet blev minst sagt bra o båda grupperna jobbade på riktigt duktigt. Tillsammans gjorde de nästan hela låten! Imponerande! :)

Nu ska jag ta o sova. För er som har Facebook så kan ni kolla lite fotoalbum. Har lagt upp lite nytt ikväll.

Puss o kram på er alla!
/Pia

Kommentarer
Postat av: idos

ska genast ta mig en titt på facebook, krya på dig skuttis!

2007-09-18 @ 10:38:22
Postat av: sandra

Grattis till silvret! Tråkigt bara med förkylningen.. Hoppas vi ses snart. Hör av mig ifall jag ska till storstan!
puss puss

2007-09-18 @ 19:59:01
Postat av: Maya

Jag gillar våra kombinationer, om än det inte gick ritkigt lika bra den här söndagen som förra. Trist att inte ha hela gruppen närvarande osv. Men det gick ju bra ändå. :)


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback