Piteå

Idag har jag, Maya och Jessica varit ute på en liten road trip. Inte så långt den här gången. Vi åkte till Piteå.
Vi började med att shoppa på VILA. En av mina favoritaffärer, men idag hade de inte mycket att erbjuda mig. Deras kläder brukar altid sitta bra, men idag var nästan allt jag provade för stort. T ex en jättefin svart klänning som var för stor i XS och som slutade m att Jessica köpte den ist. I XS... Både Maya o Jessica fyndade där, men jag hittade ingenting.

Sen åkte vi upp till Musikhögskolan och lunchade med Ninnie. Najs najs!
Riktigt trevligt att träffa henne om än det så klart kändes som väldigt kort tid. Hoppas på att få se mer av henne snart!

Efter lunchen så drog vi ner på stan igen och Gallerian. Den här gången hann vi med två affärer. SeeMe där ingen av oss hittade nånting och Vero Moda där vi provade o provade o provade... och handlade!
Jag köpte två par linnebyxor, ett par svarta och ett par gröna. De gröna heter numera "mina softarbyxor" - så jäkla sköna! Känns typ som att ha på sig pyamasbyxor fast dom är snygga. Dom kommer att bli perfekta i sommar!
Köpte även en gul- och vitrandig t-shirt stl L i jättetunt tyg som också kommer att bli super att ha i sommar när det är varmt ute. Och en vit linnetunika som är jättesöt. Sommar sommar sommar!

SOMMAR är för övrigt det enda jag ser fram emot nu. Jag längtar massor!
Jag ska bara njuta av att vara ledig. Passa på att vara ute i naturen... bada, åka båt, sola, gå promenader osv osv. Vila, men njuta av allt som sommaren har att erbjuda. Dessutom ska jag göra mitt bästa för att bli brun som en pepparkaka - om inte brunare! :D
Efter tio slitiga somrar på campingen så ska JAG vara kunden i mjukglasskön. Softish!

Ett litet kollage på vad förra sommaren hade att erbjuda, trots att det var en s k "dålig sommar": (ser inte så dålig ut nu om ni frågar mig...)


Kommentarer
Postat av: Frida

Sommar, sommar, sommar! Vilka härliga bilder från förra sommaren!!! Hoppas vi kan softa lite på stranden och kanske tom på nån ö (nu när vi är båtägare) tillsammans. Ska du va ledig som hela sommaren eller?

Alltså, en fika är ju aldrig fel men det är tveksamt om det blir nån stadstur innan vi åker... Men man vet aldrig. Annars får du haka på mig, Emma och Sandra till Pite imorgon igen. Så kan du guida oss till de finaste grejerna snabbt =)
Ha en bra dag!

2008-04-17 @ 11:26:46
Postat av: Maya

Sooommaaar! Ge mig! En bra sommar helst tack! :) Du och jag i sommar, på MIN gräsmatta och så gropen då förstås.. ;P
Undrar om man kanske borde inhandla några häliga soldynor inför sommaren.
I sommar kanske vi kan passa in några dagar ute i Skärgården oxå me Bamse. :) Klubbviken o alla andra vackra öar. Det vore mysigt.
Fast det är ju bara sååå 2006! (och typ hela våran uppväxt) :D Men det är en sån sommar jag vill ha. :D som 2006 alltså.
Oj vilket svammel.. Men jag Läääängtar!


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback