Tisdag 19/8

Hej!

Jag sitter och kollar på biljetter till Stockholm inför att Maya flyttar. För självklart vill jag hälsa på henne - och det helst utan att bli ruinerad. Kan tipsa alla om
där jag har hittat riktigt bra priser på flygbiljetter. De flyger från Luleå, men det är ju inte så långt dit heller. Jag har hittat t ex 3-7 oktober för 739 kr. Och alla som har fyllt 26 vet att det är superbilligt för att åka tur och retur till Stockholm! Faktiskt riktigt överkomligt pris. Faktiskt billigare än att åka enkel väg med tåget.


Men, jag vet inte om jag ska våga boka riktigt ännu. Jag vill vara säker på att operationen gått bra och kryckorna är kastade och att jag kan få vara ledig en dag från jobbet... många om, men samtidigt så försvinner ju säkert det bra priset om jag väntar!

Läser vidare att det går att ändra biljettens datum/resmål/resenär för 300 kr. Så om jag bokar och inte kan åka så är det ju inte så smärtsamt. Inte direkt som att bli av med 5 600 kr med SAS pga att man varken får av- eller omboka! (en annan anledning till varför jag hellre flyger norwegian för tillfället! undviker helst sas om möjligt).


I övrigt så kan jag tipsa om en god maträtt som vi gjorde till middag igår. Enkelt, går fort och var rysligt gott:


Grillade grönsaker med halloumi och couscous (fyra portioner

Couscous

1 st

grönsaksbuljongtärning

4 dl

vatten

2 dl

couscous

0,5 dl

bladpersilja, hackad

Grönsaker

2 st

rödlökar

2 st

squash, mindre

2 st

paprikor

2 msk

olja

1 tsk

flingsalt

1 knippe

bladpersilja

2 paket

halloumi, (à 250 g)

Sås

2 dl

matyoghurt

1 tsk

mynta, eller oregano

1 st

vitlöksklyfta, pressad

1 krm

salt



En mättande god vegetarisk rätt. Halloumin måste serveras helt nygrillad, annars blir den seg.

Gör så här

1. Lös buljongtärningen i vattnet. Koka upp och lägg ner couscousen. Dra kastrullen från värmen och blanda couscousen med persilja.
2. Skala löken och skär dem i klyftor. Skär squashen i 1/2 cm tjocka skivor. Skär bort kärnor och vita hinnor från paprikan och dela den i bitar. Pensla grönsakerna med olja och grilla dem mjuka på utegrillen eller i grillpannan.
3. Skölj persiljan och plocka av bladen. Blanda de grillade grönsakerna med hela persiljeblad och couscous.
4. Blanda samman ingredienserna till såsen.
5. Skär osten i 4 mm tjocka skivor och pensla dem med olja. Grilla ca 30 sekunder per sida.
6. Servera osten genast med grönsakerna och såsen.


Ett recept från:
Allt om mat

Det var allt från mig idag. Nu ska jag gå och sova så jag orkar upp och titta lite på OS i natt! :D
Hoppas att det börjar gå bättre för svenskarna snart. Jag tycker så synd om dom när det går dåligt!!
Sov gott!
Kramar, Pia


Kommentarer
Postat av: Maya

Åh va roligt att du börjat kolla flyg redan. :D Alltid kul med besökare! Det är heeelt okej att hälsa på när man vill!

Puss :-*

Postat av: pet

det är alltid trevligt då du kommenterar min blogg :D



å jo... men jag har ont i huvudet även då jag äter å har ätit liksom... :S å trots värktabletter å en massa vatten... inte kul :(



puss å kräm!

2008-08-21 @ 17:03:11
URL: http://dobbido.paltkoma.se
Postat av: ERikA

Mmm måste testa receptet...

2008-08-21 @ 19:04:21

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback