STOCKHOLM

Resan till Stockholm var helt underbar! Precis vad jag behövde. När livet är som tristast och tråkigast i mörkret ute och inne så är det guld värt att kunna åka på en sån här liten minisemester och frottera sig i goda vänners lag. Att bli påfylld med ny energi. Sprudlande livsglädje inpumpad i blodet, inandad genom lungorna bara genom att vistas i samma luft som mina underbaraste underbara vänner. Tack Maya och Julia för en otroligt härlig helg! Och Ninnie och Sanna - fast vi sågs så kort så var även det underbart! Jag känner glädjen återvända till min kropp och hoppas på att den får stanna länge. Nu under julen så borde man ju dessutom få chansen till påfyllnad. Wonderful!



TORSDAG:
  
   
  
Summering:
Fly Norewgian! Ja, det gick bra och det var billigt, men visst var det lite besvärligt att åka via Umeå. Dit var ok iom att jag fick träffa Ida som en bonus och sova hos henne. Hem var bara stressigt och jobbigt! Och i slutändan blev det nog dyrare när man räknat in både buss- och taxiresor...
Kom iaf fram hel och ren till ett regnigt Stockholm. Blev uppmött av syrran, gick lite på stan, åt lunch på Helmers, sen hem till henne där Bosse genast intog platsen som Kung av resväskan, som ni kan se på bilden.
Åt middag och tog oss sedan in till stan. På Lidingöbanan passade Maya på att ge mig min present - biljetter till Cirkus Cirkör! Det var en otroligt bra föreställning. Super! Och vi hade en jättebra kväll. Men det har jag ju skrivit om förut. Iaf en väldigt bra start på stockholmsvistelsen!


FREDAG:
  
   

  
  
Summering:
Fredagen började med att jag skulle jobba lite hemifrån Maya. Jag var ungefär lika pigg som Bosse på första bilden. Men jag kämpade på ett tag, gick dock inte alltid så bra när katten inte höll med om att man skulle jobba... la sig t ex rakt på mina papper vid ett tillfälle!
Sen så for jag till Mayas jobb och såg när barnen lussade kl tre. Fick hoppa in som fröken och klä på lite barn också. Hälften av alla barn och fröknar hade nämligen vinterkräksjukan :S
De var riktigt söta och sen när det var klart fick vi fika och efter ett tag for vi hem till Maya. Vi gjorde oss i ordning och sen for vi in till stan och åt på Jensens Böfhaus där vi hade reserverat bord. Vi hade världens bästa servitör! :)
Efter det bar det vidare till Gamla stan där vi gick på le Rouge och såg Sanna dansa + drack de godaste drinkarna nånsin! :D
Även detta en toppendag!



LÖRDAG:

Ojojoj! Det tar tid att blogga med mycket bilder...
Jag måste ta en paus!
Kan iaf säga så här om lördagen: wonderful!

Började med att jag och Maya åkte in till stan för att julklappshandla och träffa Ninnie för att äta lunch med henne. När vi kommer upp från tunnelbanan säger Maya att hon bara ska gå in och kolla en sak på Make up store tvärt. Och när vi är där så tittar Julia fram bakom en hylla. SURPRISE!
Jag hade ingen aning om att hon skulle komma. En jätteglad överraskning!

Träffade Ninnie och åt lunch med henne. Äntligen fick vi tid att träffas! Hon verkade väldigt inställd på NY och det måste ju vara jättehärligt för henne att åka dit nu över julen. Jag hoppas hon hinner vila lite också, men det är inte så lätt i den staden!

Letade juldagsklänningar typ hela dan...
Sen hem till Maya och gjorde oss kalasfina för en utekväll på stan. Tre långsamma tjejer = vi kom oss iväg sent! Var förbi le Rouge igen för att visa Julia, men då hade Sanna redan hunnit sluta jobba. Tog en drink där, åkte iväg till Medborgarplatsen, kom fram till att vi var trötta och hungriga och gick och åt i stället för att dansa. Men just då kändes det helt rätt! En riktigt glad och trevlig kväll.

I love you, girls!


SÖNDAG:
Vaknade senare än vi tänkt.
Steg upp ännu senare.
Skippade julmarknad och åkte direkt in till stan.
Stressade runt och handlade lite julklappar.
Tog expressen till Arlanda.
Väntade på mitt försenade flyg.
Flög till Umeå.
Stressade med taxi till sjukhuset för att hinna med bussen.
Åkte hem.

En helt underbar helg. Läs första texten igen ;)

Får väl ta och ladda upp fler bilder från lördagen senare. Men just nu orkar jag inte!

Massor med pussar och kramar till er alla.
Speciellt till Maya och Julia! :D

/Pia

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Äntligen! Som jag har väntat på blogg från sthlms-resan. Men som jag förstått det är du trött o slut, så du är FÖRLÅTEN för att det tagit tid. Nu är det snart jul och här i Båtvik har vi det så julmysigt. Jag o Bosse gillar din blogg. Han hälsar och säger att det blev en chock att komma hem till Norrland. Han hade inte riktigt koll på att det fanns såna där jättejättekatter, säger han. Så nu vågar han inte gå ut efter mötet med de två älgarna på vår gård! Kramar från oss här i Båtvik.

2008-12-19 @ 23:40:47
Postat av: Majsen

Tack själv underbara du! Jag hade oxå en hur bra helg som helst. Det får vi göra om nångång. :D

Och nu är ju jag i Skell så i jul kan vi hitta på en massa roligt tillsammans!

Puss på dig syrran

Postat av: Ida

Tack det ska jag verkligen ha!

Ni får rocka åt mig på juldagen ;)

Kramen!

2008-12-22 @ 16:42:47
URL: http://idmi.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback