Flamenco

Oh, har suttit o försökt logga in på bloggen i typ en timme utan lycka. Men nu äntligen!

Vill bara berätta att jag har börjat om med undervisningen i veckan. Efter några veckors jullov så kan jag lova att det känns i kroppen! Hade jazz/modernt med två grupper igår. Träningsvärk i vader, mage o kring axlar/bröstmuskler. Nice! Då vet man ju att man har jobbat iaf! :D

Idag drog även nybörjarkurserna i flamenco igång. Sååå kul!
Jag hoppas dock på att det dyker upp några fler nästa vecka. Det var anmält sju st till både första o andra gruppen. Idag var det fem där på båda. Men jag vet att en var sjuk o att två har mycket att göra nu iom att de ska dansa på invigningen av nya isstadion. Men jag tyckte det var väldigt kul att ha dom som var där. Riktigt roligt att starta upp nybörjargrupper. Jag älskar ju flamenco o vill att alla ska börja dansa! :D
(Det går fortfarande att anmäla sig ;) Ring kansliet på 726758 eller hör av er till mig.)

Imorgon så drar forts flamencon och "mellanjazzen" igång. Det ska bli skoj. Dessutom så ska mina flamencotjejer få tillfälle att dansa upp redan första dagen! Kl två så ska de dansa i EFS-kyrkan på ett möte för pensionärer. Och sen efteråt så får de fika! :)
Så mysigt. Här är ett litet klipp från när de dansade på danscaféet på Novembermörkret:



NU: dags att sova. Jag måste försöka vända tillbaka dygnet. Sov gott allihop! Kram, Pia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är alla Dahlbergssyskonen, utom Jonny, med familjer. Agneta o David samt Jimmys moster och karl med hennes 4 barn m familjer! Tror du att det kommer att gå att hålla samman hela skocken i en vecka, haha???

Vad kul det låter att undervisa i dans. Måste ju vara drömmen att få jobba med största intresset!!!


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback