Helgen som gått

Hej!

Jag hade tänkt sätta mig ner o blogga igårkväll, men det var helt omöjligt att ta sig in på sidan. Får ta tag i det nu i stället. Tänkte berätta lite om helgen som gått.

FREDAG:
Vi steg upp tidigt för att åka till Fällfors på begravning.
De flesta av er som känner oss vet vid det här laget att Eva-Marie, Mattias mamma, dog före jul. Hon blev 51 år gammal. Och även fast hon varit sjuk ett tag så känns det svårt att inse att hon inte längre finns kvar bland oss. Man kan nog aldrig förbereda sig på någons död.
Det var en fin begravning, men det var också väldigt jobbigt. Att se alla så ledsna och att vara så ledsen själv tar verkligen på krafterna.
Vi stannade i Fällfors och åt middag där med familjen. Alla syskon var hemma och det var trevligt att få en stund tillsammans.

Här kan ni se ett reportage om Eva-Marie från förra sommaren när hon genomgått sin andra lungtransplantation:
http://www.norran.se/sektion_c.php?id=679374&avdelning_1=112&avdelning_2=255

Här är minnesord:
http://www.norran.se/artikel.php?id=7312317&avdelning_1=112&avdelning_2=130

Mycket mer än så har jag inte tänkt skriva. Och inga bilder från begravningen lägger jag upp heller.


LÖRDAG:
Jag sov lääänge på lördagen. Var så trött.
Sen for jag o Maya ner på stan o letade födelsedagspresent åt mamma. Hittade till slut. :)
Efter det så åt vi pizza och började se en film. Skjutsade ner Matte till bussen. Han for till Johnny o Sarah i Furuögrund, men jag orkade inte följa med.
Hängde i stället med syrran. Hon satt vid datorn o bloggade mm mm medans jag skrev ett långt brev till Mary. Ska alldeles strax posta det!
Sen såg vi några avsnitt av Men in trees.
Det var skönt att ta det lugnt en helg. :)


SÖNDAG:
Grävde fram bilen från under en snöhög... det hade ju kommit hur mycket snö som helst under natten!
Sen åkte jag o plockade upp maya o sen mormor och så åkte vi via Furuögrund till Båtvik och firade mammas födelsedag. Hon bjöd på fisksoppa och hemmabakat bröd. Supergott! Sen fick vi god efterrätt och kaffe också.
Sen bar det av till stan igen och undervisning. Hade mina fem-åringar för första gången. Shit, va små dom e!
Och sen hade jag min moderna jazz-grupp. Det var såå kul! :D
Äntligen har jag börjat om med alla grupper och det känns verkligen bra.
Det finns plats kvar i tisdagsgruppen 16.30-18.00 modern/jazz. Och så finns det plats i nyb flamencon!
Sen efter lektionen så tyckte Maya att vi skulle ta kort på hur viga vi var i början av terminen och sen jämföra med hur viga vi är i slutet... Har dock lovat Maya att inte lägga upp de bilder som hon är ovig på :P

 She beats me at this one... inte för att den är så viktig :P
 Haha, och den här förstås! Jag är väldigt ovig åt det hållet...
 Måste ju faktiskt få visa nåt som jag är bättre på också!

Däremot kan jag låta bli att visa Mayas spagat. Den kan hon få öva på lite till! ;)
image610

Jupp jupp, där är min spagat. Bara den bättre sidan dock.. haha. :D

Nu ska jag gå o posta lite olika brev!
Ha de!
Kram, Pia

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback