Magnetröntgen

Idag har jag äntligen fått göra magnetröntgen efter en lång väntan.
Det var lite halvläskigt. Men mest var jag nog nervös innan. Tur jag hade syster med mig för moraliskt stöd. :)
Jag var den sista där... kändes som att vi var dom sista i hela huset. Hade tid kl åtta på kvällen.
Åkte alltså in i ett rör, som faktiskt var mindre än jag trott när jag tänkte på att tjocka gubbar skulle rymmas. Alla gör nog inte det. Men iofs så frågade de ju vad jag vägde också... tänk om det finns en megastor magnetröntgenkamera för stora tjocka gubbar? Fast det tror jag inte.
Till min lättnad fick iaf huvudet stanna utanför röret. Skönt! Och de spände inte fast mig så att jag satt fast. Och dessutom fick jag en grej att hålla i handen som jag kunde trycka på om jag ville nåt. :)
Det levde om en massa och var lite jobbigt, men jag är ju bäst så jag låg stilla o försökte andas lugnt. (gick inte så bra, men jag låg väldigt still iaf... knappt ens andningsrörelser!)
Det tog ca 40 min att ligga där inne o bli genomscannad. Hoppas nu också att det syns nåt på bilderna!
Bara att vänta o se vad läkaren säger sen. Hoppas det inte tar sååå lång tid bara.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Har jobbat på kansliet och undervisat två dansgrupper på kvällen.

Snart kanske jag kan göra så här igen:


image624

Kommentarer
Postat av: Karolina

Vad bra att du äntligen fått göra din mr. Hoppas nu bara att svaret kommer fort och att det blir ett bra svar, så att du får hjälp och blir bra i ditt knä

Postat av: erika

Hej Pia! Hoppas det inte är något jätteallvarligt med knät. Har just kommit hem från jobbet. Hörde ditt meddelande. Jag hör av mig nån dag. KRAM

2008-01-30 @ 23:02:07
Postat av: Maya

Oj tog det verkligen 40 min där inne. Kändes bara som jag satt o väntade ca en kvart kanske. :) Var nog för att jag hade boken med mig. :)

2008-01-31 @ 12:38:16
URL: http://mayan.blogg.se

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback