Nyår i Byske

Ja, som rubriken antyder så har nyårsdagarna firats i Byske. Älskade, charmiga, lilla Byske!
Kan inte säga annat än att jag längtar tillbaka... och inte blir det bättre av att sova i våran gamla lägenhet!

Nyårsafton var det knytkalas på lägergatan, hemma hos Pernilla. Jag o Matte hade med oss brödkorgar (som han hade gjort) till förrätt. Till varmrätt blev det potatisgratäng, broccoli- och WB-paj, rådjurssadel, lammfiol, pizza, fetaoströra och sallad som många hjälpt till med att laga. Sofie bjöd på efterrätten som var en petit chous (hur nu det stavas?) med grädde o bär samt en mintchokladtårta som var helt underbart god. Behöver jag säga att man var mätt o belåten? Allt var supergott!

image560 Min tallrik

Här är lite bilder på folket som var där:
 Pernilla med sina barn John och Hanna
 Johnny o Sarah
 Moa o Jag
 Lisa, Malte o Pette
 Ante
 Nils
 Sofie o Martin
 Jag o Mattias

Här kommer en hälsning om ett GOTT NYTT ÅR från oss alla:

image569


Vi kom i säng vid halvfem i natt efter en promenad hem i kylan...
Sov gott hemma hos Jimmy, såg lite Ronja och sen bar det av ut i samhället.
Vi åkte förbi Pernilla o hämtade lite grejer o sen vidare till Sandra o Jejjan så att Matte skulle få se på Astrid (och jag med för den delen!) och få träffa även den familjen. De var söta som vanligt! :D

image570
Nu är det ju iofs Sofie o inte Jerry som är med på den här bilden. Men ni ser ju hur söta alla damerna är iaf!
image571
jag smygfotade även mig själv med Astrid

Det var väldigt trevligt att hälsa på. Först fick vi kaffe o bullar o sen efter ett tag så beställde vi ca 10 pizzor till alla bakismänniskor. Fick även leka med Anja. Hon visade sin nya docka o sen gick vi in i hennes rum o jag fick se på hennes pussel - och återigen höra henne säga "Anja kissa" och inse att det är för sent att göra något åt saken... men sen fick jag även hålla henne sällskap när det skulle badas + att jag fick bygga lego med henne. Mycket trevligt! Hon är verkligen stora tjejen nu!

Efter det så for vi förbi i Johnny o Sarahs hus o tittade. Verkligen superfint! Där tror jag att de kommer att trivas bra.
Nu är det dags för mig att sova.
Vi hörs o syns! Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Per

Gott nytt år på dig cooling :-) Hoppas även att du hade kul på juldagen ;-)

//Per

2008-01-02 @ 23:03:05
Postat av: erika

åååh snö!

2008-01-03 @ 00:47:38
Postat av: Mayo

Tack för ikväll syrran. Va riktigt nice me chirre o dirre. Nu ska jag gå hem o låta dig sova. :)
Pusselipuss


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback