Pling katching!

Maya skrev det i ett sms idag och det har bara fastnat i mitt huvud. Vilket härligt uttryck! Tänk det högt för er själva bara. Pling katching! :D Haha

Idag har jag jobbat... steg upp 06.45 (mitt i natten! :P) för att hinna äta en gröt innan det var dags att gå ut o skrapa bilen o köra till Boliden. Sen var det undervisning av fyra övertända klasser. Ojojoj, så mycket spring i benen de hinner samla på sig när det inte varit dans på ett tag!

Efter det åkte jag direkt till kansliet o försökte hitta frivilliga till en servering på torsdag. Har hittat tre... men det behövs några fler. Nån som läser det här nu o känner att ni vill ställa upp? Bara att höra av sig till mig!
Inte det lättaste att hitta någon med så kort framförhållning + att man ringer på dagtid när nästan ingen svarar. Frustrerande!

Jobbade till 16.15 o sen skyndade jag hem, for o pantade tomflaskor till ett värde av 96.50 SEK. Inte helt fel. Handlade fika och frassesmat. Inte så sugen på det egentligen, men det blev Maya som fick bestämma. Kom hem, käkade o mitt i alltihop så dyker Berndt upp! :D
Vi hade bjudit hem honom, mamma, pappa o maya till "sex-sjutiden" och så kom han 17.10! Haha, snacka om att vara oförberedd! Jag hade ju faktiskt tänkt hinna duscha innan vi fick främmande, men tji fick jag!
Vi hade iaf en trevlig kväll o Matte blev uppvaktad i efterskott på sin födelsedag.
Jag har fortfarande inte köpt något o har superdåligt samvete för det. Men jag lovar, när jag får lön (och tid att gå på stan) så ska jag köpa present!!

Nu ska jag sova. Imorgon väntar jobb från 11-20 ca + att jag måste göra min planering nån timme.
Vi ses o hörs!
Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Jens

såååå underbart at stiga upp 06:45 och få åka till BOLIDEN..niice:-P

2008-01-22 @ 07:45:09
Postat av: karin

har det nån särskild betydelse eller innebörd "pling katching"? håller med om att det låter bra...kanske blir kommande uttyck:)

2008-01-22 @ 19:24:45
Postat av: Maya

Pling katching! Va kung jag är som kom på det uttrycket bara sådär. Måste användas flitigt. :)

Postat av: Johanna

Jag har en utmaning till dig på min blogg :)

2008-01-23 @ 18:36:20
URL: http://johannaagnes.blogg.se

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback