En helg i Byske/Båtvik

Hej!

Den här helgen har, som rubriken antyder, spenderats i Byske och Båtvik.

Erika och hennes nya kille Bahadir är uppe eftersom Jimmy (Erikas bror) har döpt sitt barn idag.
Så igår träffades vi hemma hos Frida. Vi drack lite vin och åt olika godsaker. Ost, kex, VB-paj med romsås och turkiska sötsaker (och dom var verkligen söta!).

Det var en trevlig kväll. Det bara kryllade av barn där. Tur dom är söta!

Jag sov över hos Frida och Lourens, i Konrads rum. Skönt att sova där och slippa köra hem i mörkret. Och dessutom kunna dricka ett glas vin med de andra.

Lisa och Malte var där en stund:
 

Vilgot har vuxit massor sen vi sågs. Och vilken glad kille han har blivit!
  

Anja "växer hela tiden" och tycker att jag är liten! Där ser man! :)
  

Konrad var febrig och grinig, men väldigt söt ändå
 

Astrid charmig som vanligt - med sina otroligt blå ögon!
 

 Grabbarna
  

Brudarna:
 

Bahadir och Erika:
 

Som sagt en trevlig kväll i Byske.

På morgonen var Konrad på bättre humör och passade på att äta gröt före det var dags för frukost för mig och Frida.


Efter frukost så åkte jag till Båtvik och hälsade på mamma och pappa.
Jag gick runt lite på gården, såg Totte ta en fågel, följde med mamma in till Byske och gick på den nya presentaffären, träffade Barbro, Gunder och mormor som var förbi och fikade, följde med pappa ut på isen och kollade hans "gäddfällor" (gäddsaxar? farliga grejer iaf...) och bara hängde i huset ett tag.
Det är så trevligt att få komma ut på landet lite. Skönt!

Softar-Totte
 

vinterbelysning på brunnen:
  

vackert med snö och vinter på gården:
    

gäddexpeditionen - inte alls lyckade bilder, men det var så härligt att vara ute på isen att jag måste visa ändå:
   

Efter två härliga dagar så är jag rätt trött. Nu sitter jag i soffan, lyssnar på mamma mia-soundracket och ska bara ta det lugnt! Matte är ju på jobbet som vanligt om helgerna.

Hoppas alla andra också har haft en trevlig helg!
Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Lisa

Massor av bilder, me like...



Skönt att höra att det blev en lyckad helg, även om den inte är över än iofs.



Jag är fortfarande grymmt avis över din kamera.. vill ha.. vill ha.. vill ha..

Postat av: Linn

Vilken härlig helg!

2008-11-24 @ 10:25:45
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Maya

Dina bilder får mig faktiskt att längta hem en aning.. Men nu är det ju inte länge kvar ju. Och då är jag ju hemma i nästan 3 veckor. Ska bli najs! och idag är det faktiskt exakt en månad kvar till julafton. :) Coolt!



Hoppas att det är bättre med dig idag! Det va ju en sån himlades otur det dära.. :(

2008-11-24 @ 17:49:48
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Maya

När var det du skulle börja uppdatera bloggen 1 gång om dagen sa du sa du sa du?! ;P

2008-11-25 @ 21:45:39
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: jessica

Vad roligt :D nu vet jag dock inte hur det är på alla andra gym, detta är mitt första.Men jag kan inte kommapå nått att klaga på:)

2008-11-26 @ 23:09:51
URL: http://jwikberg.blogg.se/
Postat av: Ida

Men just ja, förlåt! Jag tänkte ringa upp när jag kom hem men då var det som bortblåst. Jag ber om ursäkt! Var det något särskilt? Kraam!

2008-11-27 @ 07:14:56
URL: http://idmi.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback