Ensam

Ibland känner jag mig ensam.

Som i helgen t ex.
Matte jobbar.
Jessica åker till Stockholm.
Maya har flyttat till Stockholm.
Julia bor i Örebro.
Erika i Göteborg.

Och tjejerna i Byske... ja, de har ju så fullt upp med hus och barn.
Ibland känns det som att man måste vara mamma för att få vara med i det gänget.

Min helg kommer att bli väldigt lugn.
Mitt knä/ben kommer nog att glädjas över det. Tvingad till vila.
Ja, det kan ju vara bra?

Planer: åka till Nordanå med en present till Teaterföreningen som firar 75-årsjubileum.
Överväger att åka och kika lite på lördagssparringen. Väldigt länge sen jag satte min fot på klubben.
Kanske ringa och bjuda in mig hos Sandra eller nån i Byske. Jag brukar få komma när jag ringer.
Kanske hälsa på i Båtvik.
Aktivera mig och roa mig på något sätt. Går väldigt fort att bli uttråkad. Speciellt efter den långa knä-isoleringen.

Ikväll?
Ja, ligga i soffan och se på serier lär väl bli min fredagsafton...

Dags att utöka min vänskapskrets?
Men det är inte så lätt att komma folk nära längre. Kanske för nöjd med de vänner jag redan har. Trots att de flesta är så långt borta.

Hoppas att ni alla får en trevlig helg!
Kramar, Pia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä, det är inte roligt känna sig ensam... Jag vet hur det känns. Hade varit roligt att göra nått, men i helgen ska jag prioritera barnens behov... Hör av dig om du känner dig ensam en annan helg, då kanske vi kan hitta på nått. Tur att du har serierna iaf. Här gapar det tomt ikväll, inget på tv, inget på datorn att göra...



Kram

Postat av: Lisa

Man måste inte vara mamma... Absolut inte.. Hade hoppats på att du skulle komma ikväll..

2008-10-24 @ 23:29:48
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Julia

Darling..du får komma hit till mig;) Här pratas det inga barn och vi kan dansa natten lång när knäet tillåter;D Jocke jobbar imorrn och ingen är typ hemma här heller eller så är de upptagna..inget att göra heller..vi har det inte lätt.. Puss och kram

2008-10-25 @ 03:02:14
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Ida

Hoppas du fick en mysig kväll iaf! Jag gillar din nya blogg men jag har svårt att läsa texten när den är så ljus, måste markera för att se, eller läsa väldigt nära. Kan vara ljuset på min dator som ställer till det iofs..tänkte bara säga det, inget klagomål bara lite feedback :) Ha en bra lördag, ska jag minsann plugga idag jag :( Kramhej!

2008-10-25 @ 07:30:01
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: anonym

Man ser knappt texten när både bakgrund och text är så ljus= ( Tyvärr... men du är duktig på att fixa layout annars!=)

2008-10-25 @ 11:56:11
Postat av: Erika

Hej Pia!



Jag önskar att du hade varit här i Göteborg. Då hade vi hängt igår. Jag var åxå sjukt uttråkad igår men kunde inte dra iväg någonstans på grund av att jag måste plugga till en hemtenta.



Jag saknar verkligen att umgås med svenskar nu. Men så insåg jag att mitt svenska nätverk här är något begränsat...:(



Snart, snart kommer jag till Byske -och även om det blir en blixtvisit så ska vi jäklar i mig ses! Hoppas att du är lite mer rörlig då åxå för Bahadir ville dansa salsa med dig :p



Kram

2008-10-25 @ 12:13:10
Postat av: Sandra

Jag blir så lessen när jag läser... Det är tyvärr precis så som du säger. Jag är så upptagen med hus och barn numer att man nästan glömmer bort sina vänner. Skärpning på mig! Jag saknar dig jättemycket ibland och tänker att jag ska fara till stan och hälsa på, men det har varit jättesvårt när ALL ledig tid går åt till att få nått gjort på övervåningen. Men du ska veta att du alltid är hjärtligt välkommen om du vill komma till Byske. Nu slutar jag jobba och återgår till föräldraledighet så nu SKA jag ta mig tid till att hälsa på!

2008-10-25 @ 15:18:04
Postat av: Maya

Tycker synd om dig. Roligast av allt hade vart om du med flyttade till Sthlm, men det vet jag ju att det inte är aktuellt. Saknar att hänga med dig. Men snart kommer du ju hit iaf.. Eller ja, ganska snart åtminstone. Då ska vi hitta på roliga saker och shoppa en massa julklappar. Och sen vid jul så är jag ju hemma i nästan 3 veckor. Då kan vi umgås!

Hoppas du hittar dig nåt att göra.



Puss på dig!

2008-10-25 @ 23:30:04
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tror som Lisa skrev att det inte krävs barn för att "få vara med". Fast jag förstår verkligen om det känns så ibland! Det är nog lätt när alla bor på samma ställe att man ses i kassan på konsum och "tvärbestämmer" att träffas i all hast. Ingen som medvetet glömmer bort någon. Jag VET att du är lika välkommen som alla andra!

2008-10-26 @ 22:38:54
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback