Pia-aktuellt

Igår bjöd jag min mamma på lunch. Hon fick smaka min goda linssoppa, lite tor och brie till det. Kändes bra att ha lite ombytta roller. Annars är det ju alltid hon som bjuder mig på lunch. Men jag tror att hon uppskattade det. :)

Efter det så for jag en sväng förbi jobbet och tryckte ut en massa papper som danslärarna ska få dela ut till sina elever. Jobbade en stund och sen passade jag även på att låna symaskinen och sy upp mina byxor. Eller, nästan sy upp dom. Jag gör som Rut instruerar och då blir det så noggrannt! Jag har mätat, nålat, strukit, klippt, sick-sackat och sytt en stretchsöm. Nu är det bara kvar att rynka stretchsömmen och sen för hand sy upp det sista - så att sömmen inte syns utifrån. Det ska jag roa mig med ikväll, tror jag.

På kvällen så mötte jag upp Jessica (efter att jag tagit en lite power-nap) och vi gick en liten sväng inne på CK innan det var dags för klubbkväll på Make up store. Jag handlade nagellackborttagningsmedel, rakblad, deo, vantar och en lila klänning (nästan bara nödvändigheter). Sen på klubbkvällen så shoppade jag loss! Köpte ett puder (London, Maya!), en ögonbrynsskugga (jajjemen, dags att ta upp det också!), ett nytt läppglans - star lips casablanca (riktigt snyggt) och en ögonskugga - demon. Då kom jag upp över 500 kr och fick en gåva! Det var en svart paljettnecessär (snygg!) med ett läppstift (fint) och en ljusblå ögonskugga (huvva!) i. Allt som allt en trevlig kväll. En trevlig heladagen t o m.

Nu ska jag bara sitta vid datorn en liten stund till och sen ska jag pyssla lite i lägenheten. Dammtorka, torka golv, vika ren tvätt och höja mysfaktorn inför imorgon när jag får storfrämmande - Vickan! Det ska bli riktigt trevligt. Jag ska hämta henne på klubben efter sparringen och så ska vi göra oss klara hemma hos mig. Sen blir det middag på Johanna i parken med henne och Jessica - och så lite party på det. Ser verkligen fram emot det!



Kommentarer
Postat av: ami

Var med och tävla om en ny Luella Bartely tshirt på min blogg, kommer även lotta ut acne kjolen bach!

Postat av: Zäta

låter trevligt :D

2008-10-31 @ 15:55:49
URL: http://www.metrobloggen.se/mikaelaz
Postat av: Zäta

ne precis de e skti deppigt med allt regn

2008-10-31 @ 16:20:34
URL: http://www.metrobloggen.se/mikaelaz
Postat av: Maya

jaså så du har gett upp Tokyo och känner att du vill vara lite mer London, som mig. :P Snart ska jag ta på mig lite London och såklart lite fresh på kinderna och sen bege mig till Skärholmen för shoooopping! puss!

2008-11-01 @ 10:23:27
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback