Shopping...

Ja, som jag skrev om i mitt inlägg igår så är jag väldigt sugen på att shoppa.

Jag har bestämt mig för att jag ska köpa en Nikon D80 men när jag glider runt på e-butikerna så verkar den tyvärr vara slut överallt. Vill beställa en som finns på lager så jag kan få hem den fort!!

Jag har också tänkt beställa uggisarna... men först måste jag mäta mina fötter! Jag ska nämligen bestämma mig för om mina stl 36 passar bättre i en 35.5 eller 37:a. När man läser på nån sida så står det att man ska mäta och om man hamnar mitt emellan två storlekar ta den större. När jag kollar på en annan sida så står det att de är stora i storleken och att man ska beställa en storlek mindre än vanligt. Så jag måste vänta med att beställa även detta! Trist!
Men så klart säkrast att vänta och mäta foten så att jag kan avgöra vilken som kan passa bäst. Synd bara att jag inte vet var vi kan ha något måttband/tumstock.


albauggs.jpg

Jessica Alba skitsnygg i sina UGGs :) (fast hon är ju alltid snygg)




Annars så kan jag med glädje meddela att jag idag har varit utanför lägenheten! :D
Jag bjöd in mig själv när Matte och Pontus skulle ner på stan och luncha. Kanske lite fräckt, men jag behöver verkligen få göra något kul nån gång! Jag är så grymt rastlös. Verkligen inte van att vara instängd på det här viset.
Sen efter vi ätit så var ju jag så klart helt slut så då fick dom vara i fred och fara hem till Pontus och göra vad nu killar gör när dom är med varandra.

Jag tror att även Mattias börjar vara less på att jag är handikappad. Eller, det är klart att han är! Hur kul är det att springa runt och passa upp på nån som dessutom är ganska grinig pga ont/trötthet/rastlöshet.
Idag sa han "när får du börja köra bil själv igen då?" = när ska du sluta vara så klängig och kunna åka och roa dig själv?
SNART hoppas jag! Men läkaren sa att det skulle ta ca en månad innan jag får köra bil igen. Och än så länge har det ju bara gått drygt två veckor. Så det är ett tag kvar. Och det kunde även jag ha berättat, med tanke på att jag fortfarande inte kan vika benet så överdrivet mycket.

Imorgon blir det iaf att fara till Umeå och träffa läkare, sjukgymnast och sjuksyrra. Nu är det dags att plocka bort häftklamren som de har slagit in i mitt ben! Najs! Undrar hur såret börjar se ut nu? Sist jag såg det var det som att se en bit av Frankenstein. Inte alls så där litet och sött som det har låtit före operationen när de beskrivit hur litet hål de skulle göra vid ingreppet. Men men, ett stort ärr på knät tar jag mycket hellre än att vara begränsad i min rörlighet.

Nytt rekord idag igen! 42 stycken besökare. Och dessutom kommentarer från helt nya människor! Najs!

Nu är det godnatt för den här damen (som låg uppe och läste till 04.21 i morse!!). Bäst att sova ordentligt inför morgondagen då både doktor och upptaktsmöte/middag väntar.

Godnatt!
Pia

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kommer och hämtar dig till middagen ikväll.

Hade faktiskt tänkt fråga om du ville med till pite imorgon bara för att komma ut en sväng men misstänkte att det skulle bli lite mycket för dig.

Puss

Postat av: Frida

Du får mer än gärna ta miljarders med fina foton på min son med din snart nya kamera ;) Blir super! Vill också ha en systemkamera men tills vidare så får jag nog helt enkelt nöja mig med ett hus på Mantelgatan, vilket ju inte heller är fy skam =)

Inte har vi pallrat oss till stan och hälsat på som utlovat heller. Men var det nu än blir så vore det najs att ses snart. Kanske en kopp i Lundbäck under helgen? Tänkte bara att det är ju ganska höstmysigt där när det blir lite kväll. Eller nåt...

Kramar!

2008-09-18 @ 14:58:01
Postat av: Maya

Men alltså hur tog dom bort den där häftklammern då? Fick du bedövning? var det en stor grej? Gick det fort och smärtfritt?

Synd att jag inte tänkte på att jag skulle prova ut dina uggor igår när jag va på stan.. provade ju bara mina och dom behövs ju 37 helt klart.

tror jag du med kommer behöva. men ändå svårt att veta. :)

2008-09-18 @ 16:25:07
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Linn

Är sjuklingen hemma imorgon vid lunch? Tnkte om jag kunde komma förbi då?

2008-09-18 @ 18:24:26
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Men Pia då!!!

Pia!



Beträffande kamera. Köp en likadan som jag (Canon G9) - Pratade med tre "riktiga" fotografer före vi köpte våran o alla sa "Köp en G9..."

(Alla de tre hade för övrigt också köpt G9:or...)

Fast vad vet jag....

2008-09-19 @ 08:19:19
Postat av: jessica

jessica Alba kan nog aldrig vara ovacker!

Och jag tror att maya mest posar vi det tillfället, men annars så spelade vi, och jag vann hejdlöst ;)

2008-09-19 @ 15:26:53
URL: http://jwikberg.blogg.se/
Postat av: pet

henke har en nikon d50 och det är en bra kamera. på jobbet har vi en olympus men den är svår att förstå sig på. samt att vi inte har så bra erfarenhet av olympus. så jag rekommenderar nikon. lätt förstå sig på om man inte ska använda auto-inställningar (vilket ju är fusk om man ska ha en digital systemkamera :P).



goodi luck!



kram!

2008-09-19 @ 16:14:48
URL: http://dobbido.paltkoma.se
Postat av: Liza

Alba är ju ALLTID gorgeous!! Hur gick det på sjukstugan idag??hoppas allt är bra iaf, och tänk så härligt när det har blivit bra igen=)

kraam

2008-09-19 @ 20:53:02
URL: http://kookaburra.blogg.se/
Postat av: Malin

Du har en utmaning hos mig.



Kram

2008-09-19 @ 21:32:29
URL: http://skelleftebruden.blogg.se/
Postat av: Maya

Måste ha varit lite snurrig när jag läste kommentaren du skrev till mig. Glömde bort efter ett tag att det bara var en dröm du berättade om, så där ett tag trodde jag verkligen att du fått se björnar och jag blev jätteavis. Jag vill oxå ha sett en björn.. (på håll, gärna i en bil så jag kan känna mig trygg) men sen kom jag på att det var en dröm du berättade om och blev lite lättad. Puh! Björnar är inte att leka med. a

2008-09-20 @ 00:13:33
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Synd att D80 är slut överallt. Hoppas du får tag i den snart. Då måste hennes katt också vara underbart fin!

2008-09-20 @ 16:42:10
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se/
Postat av: Julia

Kolla tradera om dina Uggs, fanns en massa olika! Jag har blivit kär i Ugg mini, hittade ett par liknande på en affär här och tänkte att dom såg ju ut som Uggs och så googlade jag på Ugg och så hade dom i den korta varianten som såklart var tvungen att vara snyggare och dyrare än dom jag såg först..typsikt.. Dom bruna som Jessica Alba har på bilden finns tex i 3 storlekar på tradera. Puss

2008-09-23 @ 23:40:18
URL: http://jooleeah.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback