Packningstider

Hej!

Idag har jag jobbat massor men utan att hinna allt jag satt mig för att göra. Imorgon blir sista rycket. Och jag gör det viktigaste, men sen får faktiskt vikarien och praktikanten ta över och sköta kontorsgöromålen. Jag måste ju kunna släppa taget om jobbet när jag åker. Annars är det inte mycket värt att ta ut all semester, all komptid och dessutom tjänstledigt när jag är borta. För, även utan att gå omkring och fundera på jobbet så kommer jag att ha mycket att göra i NY. Speciellt i juni då lärarkursen med Lynn är. Och nu i början är det ju lägenhetsletande för fullt + dansklasser osv. Så nog lär jag ha fullt upp ändå!

I afton fick jag och Matte finbesök av mamma och pappa. Matte hade gjort hemmalagade hamburgare (alltså även gjort själva biffen "from scratch") och sen åt vi jordgubbar till efterrätt. Det var lagom avancerat, gott och framför allt trevligt att ha besök här hemma av föräldrarna före jag åker.

Ikväll har jag jobbat på ytterligare med packning. Fortfarande inget nerpackat i någon väska, men klädhögarna på köksbordet växer. Börjar vara en hel del så jag får nog börja plocka bort lite snart. Men jag vill ha alla tänkbara kläder på bordet innan det börjar stuvas ner i väskan. I samma veva passar jag på att städa ur garderoben lite... allt ska ju som ändå kollas igenom. Högen på hallgolvet med kläder som ska slängas har blivit rätt hyffsad. Tack och lov! För jag har verkligen alldeles för mycket kläder som jag aldrig använder.

Nu tror jag däremot inte att det kommer att hända så mycket mer ikväll. Jag o Matte ska nog se ett avsnitt av House. Sen imorgon jobbar jag några timmar, ca fyra. Hoppas jag hinner det jag tänkt mig på fyra timmar! Sen på kvällen så blir det en lugn Valborgs för våran del. Vi ska äta grillat och köttet, svampen och squashen ligger redan i marinad. Kanske ett glas rödvin till maten. Eller bara pepsi. Eventuellt fara och titta på nån brasa. Och sen lite mer packning för mig.

Och sen på fredag så har jag ju faktiskt flera timmar på mig att avsluta packandet efersom att planet inte lyfter förrän 16.15 från Falmark. Så det är ju lugnt! :D

Hoppas att ni alla har det bra. Titta in här ibland. Uppdatera era egna bloggar. Skaffa skype!

Vi hörs,
Pia

Bilder tagna i slutet av april 2005:


Kommentarer
Postat av: Julia

PiaFia! =) För det första får inget slängas, man skänker bort det till bättre behövande aka Myrorna, ok? =) Sen så ser du ut som en liten plutt på bilder från N.Y sen sist och det roliga är att då är du som jag är nu aka jag måste alltså vara en plutt=) För det tredje kommer N.Y bli ASKUL och jag önskar så att jag kunde dela det med dig!! Passa dig på influensan! Tycker du ska ha munskydd på planet också! Snälla, ha det! OK? (Sjuksköterskan har talat=)!) Puss

Postat av: Julia

Oj, passa dig FÖR influensan ska det ju självklart stå! Puss igen!

2009-04-30 @ 00:46:32
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej Pia..jag försökte skaffa skype nu. jag har namn och lösenord men det går inte logga in. Det säger att min brandvägg gör det -men när jag kollar brandväggen på kontrollpanelen står det att den är avreglerad (????) så vad gör man då?



Hursom hellst. Det låter som att ni kommer få en trevlig valborg!!



mys.



2009-04-30 @ 10:32:53
Postat av: Maya

Haha jag hade exakt samma tankar som Julia när jag läste inlägget. Du ser verkligen ut som en plutt. Jag och Julia är pluttar och du är en stor plutt nu! :D Och imorgon kommer storplutt till lillplutt och det ska bli så kuuuul! :D Du jag å stan! Puss på dig plutten!

2009-04-30 @ 20:51:25
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback