En lugn helg

Ja, i helgen har det verkligen varit lugnt hemma hos oss. Vi har ägnat oss åt att laga och äta mat.
I fredags fick jag, tack och lov, en tidigt lön så vi skyndade oss upp till Ica Maxi och handlade på oss mat för dryga tusenlappen (ganska mkt mat också) samt rödvin.

Åt supergod fredagsmiddag. Gratinerad fläskfile med grekisk sallad (se bild i föregående inlägg) samt rödvin. Mumsigt! Spanade in friidrotten och sen var det nästan dags att sova.

Lördag var jag ner på stan en sväng, med Jessica. Kollade in nya affärerna på CK, fikade på Waynes. Lyckades med bedriften att inte handla nåt på stan! Bra det! Vi satt också på första parkett när det blev dags för ett polisingripande på torget. Spännande!

Lördagsmiddag blev rester från fredagsmiddagen, men denna gång med färskpotatis från Fällfors och coca-cola. Gott även igår. Sen fick jag rastlöshetspanik lagom till att vi skulle gå och lägga oss och var jättetjurig.. :/

Söndag. Idag har vi ätit hemmalagade hamburgare till lunch och spenatsoppa till middag. Gott det med. Men imorgon är det måndag och på veckorna blir det nyttigt! Mestadels vegetariskt inplanerat.


Mån-ons ska jag tokjobba! Har massor som ska hinnas med så här vid terminsstart. Och sen på onsdagafton så åker jag ner till Stockholm och vidare till Örebro för att hälsa på Julia. Torsdag tillbaka till Stockholm för att vara där hela helgen. Det ser jag verkligen fram emot!

Hoppas alla ni läsare har haft en trevlig helg!

Kramar
Pia

Vart tog sommar-, sol- och badvädret vägen?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det kan vara skönt med en lugn helg utimellan. Fast inte för många bara ;)! Gud vad ni verkar äta gott jämt avis!

Postat av: ida

Skönt med en lugn helg!

Nu får du ladda inför Örebro och Sthlm :)

kramen!

2009-08-25 @ 10:35:39
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ibland är man verkligen inget ljushuvud!!! Jag vågar inte berätta vad jag googlat för att hitta fotokursen i Ske-å. Nu sökte jag på abf som du skrev och VOILA, där var den! Jag anmälde mig på en gång och hoppas att du gör detsamma så vi kan gå tillsammans!

2009-08-25 @ 21:45:54
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback