Adventsmys

Hej!

Tänk så mysigt det kan bli i adventstider. Just nu sitter jag på min nya favoritplats: vid köksbordet. Det blir så mysigt då man tänder ljusen i adventsljusstaken, två värmeljus och adventsstjärna och elljusstaken i fönstret. MYS! :)


Den här bilden är från igår morse då jag åt frukost. Mysigt då med. Men nästan snäppet bättre nu då det är mörkare ute...

Jag är jättetrött och har inte alls tänkt internetta länge före det är dags för boken-i-sängen, möjligen fördröjt av boken-i-badet, men jag vet inte om jag orkar ta ett bad. Det skulle vara skönt för min trötta kropp, men jag är inte helt säker på att jag kan hålla mig vaken! :)

Ikväll har jag undervisat Dansväxthuset för sista gången. Det är riktigt kul att få vara där! Både roligt eftersom tjejerna är så engagerade och intresserade, men även riktigt härlig lokal. Jag håller tummarna för att få komma tillbaka o gästa några fler gånger efter jul... men ingen vet ju ens vad som händer med DVH då än. Allt hänger ju på pengar, pengar, pengar... :S
Men jag hoppas att dom får massor av pengar och att dom verkligen vill att jag ska komma o undervisa (och ingen annan av alla duktiga, kompetenta lärare som finns här i stan). Det blir ju isf också bara lite gästspel. De har ju sina fasta Karolinor redan :).

På tal om pengar (nästan som en svordom i mina öron) så ringde min bankman Victor till mig idag. Han sa att kontoret i Stockholm hade kontaktat honom ang att jag kanske blivit utsatt för kortbedrägeri. Det är nämligen draget närmare 3000 kr från mitt kort på Macy's. Och han tänkte att jag kanske handlat där... men det var i slutet på November!! Och då var jag ju alldeles här i stan, sverige. Inte i nåt härligt New York... så då verkar det väl vara så som stockholmskontoret trodde. Mitt kort är iaf spärrat nu, men jag undrar vad som händer med pengarna? Förstår inte varför det här ska drabba mig samma månad som fortkörningsböter, julklappsinköp, dyra räkningar mm mm... visst är det typiskt?

 (lite otypiskt mig med en sådan bild, men det kändes lite så just nu...)

Har det hänt nåt kul då?
Fyllde ju år i måndags men det har jag redan bloggat om. Igår var det jobb och jobb... dagtid och kvällsundervisning. Idag också jobb+jobb. Imorgon? Jobb från arla morgon till sent på kvällen.. Men sen blir det fredag (som ett halleluja i mina öron) och helg och då ska det bara vilas! Och bakas en tårta... :)

Hoppas ni haft en bra dag!

Kramar, Pia

Två till adventsmysbilder:

Kommentarer
Postat av: Maya

Va?? men så sjuukt. kan du på nåt sätt få tillbaka pengarna? man kan ju tycka att du borde fått nog av onödiga utgifter denna månad. 5000 kan man göra ganska mycket annat för, till exempel ROLIGA saker.



fina bilder du tagit! kram

Postat av: Mamma

Du kommer nog INTE att bli av med pengarna. Det är banken/kortet som får stå för såna här saker. VIlka söta ballerinaänglar du har på din blogg!

2009-12-09 @ 22:10:20
Postat av: Johanna

Men ge dig...vilken otur du har!!! Men jag är osäker, står verkligen banken för förlusten i sånna här fall??? Då blir jag väldigt imponerad. Du måste hålla oss upprättade hur det går i frågan!

2009-12-09 @ 22:48:28
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Frida

SuperMYS! Advent är mysigt... Och gällande kortbedrägerier som även Lourens råkade ut för förra gången han åkte hem, så fick han tillbaka pengarna från banken. Borde ju bli så för dig med. orten brukar vara försäkrade så på nåt sätt.Hoppas!

Kramkram!

2009-12-10 @ 12:41:52

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback