rehab-pepp

Hej!

Idag har jag fått nya övningar på rehaben. Känns så himla roligt! Nu börjar det hända nåt.

Första glada överraskningen var att jag fick komma in på hans rum, lägga mig på britsen och kolla hur mycket jag kan sträcka benet osv. Han brukar typ aldrig kolla nåt! Jag har iaf 2-3 grader kvar att kunna sträcka så jag ska öva på det hemma nu. Ganska tung övning... lägga upp foten på nåt och slappna av i benet och knät. :D

Sen så fick jag tre nya övningar att göra där och så strök vi tre av dom gamla. Jag ska inte göra några fler helbenslyft eller höftlyft. Dessa övningar är i stället ubytta till utfallssteg och trampmaskin! Det är ju riktiga träningsövningar! Och jag klarade dom bra. Men konditionen i trampmaskinen var skrämmande dålig! 1,5 min tog typ kål på mig. Men då ska man ju verkligen trampa det snabbaste man kan också.
Tredje nya var en där jag ska ha knäna på en rulle och sträcka benet med en viktmanschett på. Kan nog vara bra för min pjena insideslårmuskel.


Pepp pepp!

Nästan ännu mer spännande är att han visade mig nästa steg i träningen - jag ska snart få börja hoppa! Crazy scary men också skitcoolt. Det ser jag fram emot. Men det är ändå lite skönt att jag inte skulle börja med det idag. Först utfallen.

Det var allt för idag!
kramen kramen

Kommentarer
Postat av: Maya

Kul att du får nya övningar så du får känna att det går framåt! Jag vet ju hur rastlös du blir av att bara sitta still.

Och hopp till och med, woow! :D

Postat av: Julia

Nej, dyka i Europa och USA samtidigt är fullt uppnåeligt=) Jag har en kompis som är från Oslo som dyker och hon ska göra det, man dyker utanför Island nånstans - skitcoolt!! =) Stanna tiden kan dock kanske bli svårare=) Puss

2009-02-06 @ 12:06:30
URL: http://jooleeah.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback