Sista packrycket

Hej!

Imorgon bitti mellan kl åtta och nio så går bilen till Huvudstaden. Pappa, mamma och jag ska trycka in oss i Peggan igen och bila ner till Mayo på Lidingö. Sist vi var dit hade jag det helt ok i baksätet som jag fick ha helt för mig själv, med benet i högläge och allt. Kryckorna var med och jag var lite väl ofärdig för att springa omkring i Stockholm. Den här gången är jag i bättre form vad gäller spring, men förmodligen i sämre form för att sitta och slappa i baksätet. Ju piggare jag är desto mer spring i benen har jag.

Just nu är jag rätt peppad men innan vi är framme så kommer jag säkert att vara lagomt less med träsmak inte bara i röven utan förmodligen i hela kroppen. Men just nu ser jag bara fram emot det, bilresa och allt.

Försöker avsluta packningen men det blir aldrig klart. Svårast är nog att kläderna ska funka i både Stockholm och Turkiet. Och vem vet hur mkt och vilken sorts kläder jag kommer att behöva i Turkiet? Byter man t ex om till finare kläder inför middagen och kvällarna? Vem vet!

Har iaf fått ned det mesta jag behöver. Det som är kvar att lägga ner är mjukiskläder och sockar. Vart har alla sockar tagit vägen?

Tut tut! Om sju timmar går bilen! Bäst att sova så jag hinner med några timmar innan det är dags att stiga upp och våndas över packningen igen.

Vi hörs och ses!
Rosa hänger med...

Kram, Pia


Imorgon ses vi, Maya! :D


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja precis, nu har det kraschat klart! Du kommer klara dig fint! Ha det så underbart, hoppas du kan uppdatera därifrån :) kraam!

Postat av: Mammie

Nu är vi här. Hos Maya. Eller vi var här vid 18.30. Resan gick över all förväntan, trots snögloppet. Maya har bjudit på en jättegod chilikyckling, frasig fräsach sallad med pestodressing, fikonbröd med vitlöksgegga. Väldigt gott tyckte vi alla. Och helt perfekt när man suttit stilla länge. Lagom mättande. Tack Maya!

2009-02-26 @ 20:38:27
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback