En underbar kväll i Piteå - Tack Ninnie!

Hej!

Igår så åkte jag till Piteå med en buss som gick 14.20. Var framme ca halvfyra och började promenaden mot...
...


Där smög jag in i Lennonsalen och kikade på när Ninnie undervisade tvåorna i Simonsonteknik. Oj, vad jag önskade att jag hade kunnat vara med!!! Men jag måste nog vänta lite till innan jag kan börja med sånna roliga saker.


Efter klassen så fick jag vara med och korrigera en elev lite (jättespännande) och sen så masserade jag och Ninnie varandra. Hon hade spända lår och jag nacke/skuldror. Skönt med lite release på dom!

Vi tog taxi ner till Stadshotellet och åt middag där. Jag åt lamm med chevrékräm och potatisgratäng med ett glas rött vin till (ok, det kan ha blivit två :P). Allt utom köttet var toppen! Både jag och Ninnie beställde medium (hon åt biff) och först kom dom in råa. Inte lite lätt blodiga utan råa. Så vi skickade tillbaka dom och fick vi tillbaks dom helt genomstekta och torra. Inte så bra! Men jag tror vi fick rabatt + att serveringstjejerna verkligen bad om ursäkt och verkade tycka att kocken för kvällen kanske inte var så bra.

Det var iaf en otroligt trevlig afton/kväll. Vi satt och pratade och pratade och pratade och det var så skönt att hinna träffas en liten längre stund för en gångs skull. Man blir så glad och fylld av energi när man träffar så fina vänner!

Idag har däremot varit en skitdag. :P Men det går vi inte in på här. Nöjer mig med att säga så.

Nu ska jag äta choklad - marabou apelsinkrokant- och vindruvor och fortsätta vila. Förmodligen plockar jag upp min bok snart. Började läsa den på bussen igår och hade gärna läst hela dagen idag också... men ibland så måste man ju jobba också!

Puss och godnatt...
Pia

Kommentarer
Postat av: Mammie

Lamm ska vara väldigt rosarött. Synd att han tokstekte det andra gången. Han blev sur. :( Men kul för dej att träffa Ninnie och att allt det andra till maten var bra! Kram

2009-01-22 @ 21:00:39
Postat av: Maya

Mmmmm marabou apelsin krokant, det är min favvo det! blev ruggigt sugen på det nu, men turken på hörnet tror jag stänger 9 så jag antar att jag inte hinner. skulle ha kollat din blogg lite tidigare. :P



Ni verkar ju haft supertrevligt du o Ninnie! Men inga kvällsbilder? Vadan detta?

Postat av: Mammie

Jag har förstått att den där kocken inte hade koll alls. Kanske hade han en dålig dag. Fast näe. Dålig dag håller inte, om det inte är så att kocken inte alls var där eller var stupfull o nån annan galning försökte sej på matlagning.

2009-01-22 @ 21:24:54
Postat av: Pernilla

Surt att jag läste det nu, nu går det ju inte att handla choklad =( det lät sååå gott och + bok också. Väntar och längtar efter sista Djingis Kahn boken. Får den förhoppningsvis img. Kram!

2009-01-23 @ 23:31:59
Postat av: Frida

Låter alldeles supernice med en härlig dag i Pite med en god vän... =)

Kramar!

2009-01-24 @ 16:10:44
Postat av: Zandra

åhh.. min klass..

2009-01-24 @ 17:00:22
Postat av: Linn

Jag klipper, limmar och knåpar, sen har jag sparat massa broschyrer, biljetter kartor mm som jag också klistrar in :)



Ja en date av nåt slag vore inte så dumt, kanske en brunch eller nå??

2009-01-24 @ 17:17:27
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag ser att du skrivit till mig på msn, men min dator har hängt sig så jag kan inte se vad du skrev... Vare nå speciell?

2009-01-25 @ 09:33:30
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback