Pia har flyttat till Deverry

Hej!

Anledningen till att jag inte skriver på bloggen är att jag nu har begravt mig i böckerna om det magiska landet Deverry. Jag har läst ut två stycken på mindre än en vecka och ska snart ge mig in på den tredje. Men jag tänkte på att blogga först. Böckerna är sånna där härliga böcker på drygt 400 sidor och det finns elva stycken! Finns det nåt bättre än bokserier? Jag älskar när man kan hoppa rakt på nästa bok, vilket jag ska göra om ca 5 minuter. Längtar redan!

Katharine Kerr - Safirringen Boken jag just avslutat
Katharine Kerr - Draktronen Boken jag ska ge mig på härnäst

Kan bara konstatera att Matte tycker att jag är supertrevlig att umgås med just nu. Och aldrig har jag varit lika glad över den där förbannade hockeyn som gör att jag kan sitta med näsan i boken utan dåligt samvete. Härliga tider!

Det enda som stör nu är att jag måste jobba också... :P

Nu är det även bestämt att jag, mamma och pappa ska ta en liten road trip till Stockholm och lillasyster igen. Den här gången är det dock ingen hemlighet att jag ska med. Inga överraskningar nu! Iaf inte från min sida. Vi kommer mest troligt att åka den 26 februari och sen hem igen den 2 mars. Det blir helgen före pappas födelsedag så vi ska väl fira han när vi är där. Och så ska mamma och pappa gå på båtmässan.

Vi får även se Mayas nya lägenhet som hon flyttade till igår! Och inte bara det, vi ska allihop bo hos henne. Och nu när hon har en tvåa så går det ju mycket bättre än i den lilla skokartongen hon just lämnat. Jag ska sova med Maya i hennes säng och mampap ska ta bäddsoffan. Det blir grejt!

Roliga familjen på vår förra resa till Stockholm:


Och nu till helgen kanske jag och Matte åker ner till Härnösand och hälsar på Linda med familj. Men vi får se för barnen var visst sjuka nu. Men jag hoppas det blir av!

Finns många roliga saker att se fram emot helt plötsligt! Jag tror t o m att jag håller mitt nyårslöfte. Perfekt!

NU: tillbaka till böckernas värld! Kanske t o m i badkaret?

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maya

Vadå bäddsoffan? Den existerar inte längre. :-o TYP!

Men en uppblåsbar madrass finns nog allt iallafall. :)

Ska bli superkul att ni kommer hit! Jag längtar redan nu. Och faktiskt är det ju inte så långt bort.

Vi får nog fira både mamma o pappa födelsedag. För mamma har inte jag firat ännu.. PUSS

2009-01-28 @ 07:49:22
Postat av: Anonym

Jag hoppas väl ändå att 'gammlen' har första tjing på sängen! Kramar

2009-01-28 @ 20:46:14
Postat av: Zandra

Jag åker till Stockholm den 3 mars, så vi löser av varann, hehe..

2009-01-28 @ 20:46:48
Postat av: Lisa

Hej! Jo, det var från 1-års fotograferingen. vet inte om det är skillnad på barn fotografering och annan men vi betalade 1300 för 12 bilder i ett album.

Postat av: Lisa

Hej! Jo, det var från 1-års fotograferingen. vet inte om det är skillnad på barn fotografering och annan men vi betalade 1300 för 12 bilder i ett album.

2009-01-29 @ 19:46:54
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback