19.8 kg - kan det stämma?

Hej!

Nu är det mesta nere i väskan...
Jag har vägt den och översatt till kg och våg + internet säger mig att väskan väger 19.8 kg. Kan det verkligen stämma? Det vore ju inte helt fel. Har några saker till att lägga ner innan jag är färdigpackad, men det kan ju inte bli så tokigt mycket tyngre? Schampoo, ansiktstvätt och hårvax typ.

Sen har jag lite halvjobbigt tungt handbaggage... ryggsäcken väger dryga 6 kg och så har jag en till väska också. Men det ska nog bli bra. Allt blir bra. Visst?

Ja, jag ska nog iaf försöka göra kväll nu och sen stiga upp tidigt imorgon för att lämna ut bäddsoffan till en köpare, duscha, städa och packa det sista. Sen in till stan och använda soffpengarna (ja, jag får dom som tack för att jag släpper in han som ska köpa den - alltså en muta som jag glatt tar emot) till att pyssla om mig själv och få lite mani-pedi. Mina fötter är en katastrof av nött hud och minnen från gamla blåsor. Nu ska de bli fina innan det är dags att bara småpromenera lite fint med dem resten av sommaren! :D

Idag har jag tagit fyra dansklasser!
11-12 Anatomi
12-14 Simonson med Laurie
14.30-16 Thai massage
17-18.30 Yoga

Intense! Har inte tagit så många klasser samma dag sen jag kom hit... Men det gick faktiskt bra. Om än det inte skulle funka i längden med så korta pauser mellan. Blir lite svårt med bra mathållning då. Men det kändes bra att utnyttja sista dagen till ordentligt med klasser.

Och i och med anatomin som jag tog - den tolfte och sista - så kan jag numera titulera mig...
Simonsonlärare! Grattis till mig! :D



Behöver jag säga att det är med delade känslor jag åker hem? Svensk sommar, familjen ( i stor mening) och vänner lockar. Men innerst inne önskar jag nog att det här var mitt liv och att jag skulle åka hem till Sverige i fyra veckor på semester. Inte tvärtom...

SNART SES VI, SVERIGE!
Kramar, Pia Packning


Kommentarer
Postat av: Linn

Ja tänk vad tiden går fort! Och det verkar som att du kommer vara på svensk mark när jag får barn!

Hoppas resan hem går bra!

Kramar

Postat av: Karolina

Stort Grattis, nu är du Simonsonlärare, vad roligt! New York finns kvar att besöka många gånger om, glöm inte det...

2009-07-08 @ 10:55:26
URL: http://familjenmf.blogg.se/
Postat av: Jessica

Grattis! Måste tajma in klasserna så jag inte jobbar själv då :D Kram!

2009-07-08 @ 11:18:39
Postat av: Mamma o pappa

Grattis Pia-grodan! Snart träffs vi. Kramar

2009-07-08 @ 11:28:53
Postat av: Zandra

Grattis så mycket! Vi ses!

2009-07-08 @ 11:35:15
Postat av: Julia

GRATTIS darling! Du är så duktig! Vilken underbar tid du haft! Förlåt att jag inte skrivit på länge.. Snart ses vi, ska bli så kul!! Måste verkligen tajma allt som ska göras hemma, blir ju ändå bara tre dagar.. Och fredagkväll är vigd åt släktträff med mammas sida=) Sen måste jag hinna träffa farmor och farfar och pappa. Tror att hela fredag får bli släktdag och lördag kompisdag=) Och så håller vi tummarna för att Lingonet har entrat världen =) Ha en bra resa hem, och som sagt N.Y finns kkvar och väntar på DIG!! ;D PUSS

2009-07-08 @ 12:57:47
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Frida

Härligt jobbat Pia!!! Massvis med grattiskramar till dig! Du får väl helt enkelt bara komma hem och packa sakerna för att sedan ta pojkvännen under armen och återvända till NY - för gott ;)

Kramar!

2009-07-08 @ 13:23:46
Postat av: Maya

Grattis älsklingssyrran!!

Ja tänk om det hade varit så att det var bara semester du var hemma för. Kanske att det kommer vara så nästa sommar? :)

Hoppas vågen stämmer o att du kommer dig hem utan att behöva betala övervikt. ses SNART!!! :-*

2009-07-08 @ 13:39:57
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Ida

Grattis Pia!!!!! Jag längtar tills Piapepp kommer hem igen :) Hoppas resan går kanon! Kraam

2009-07-08 @ 13:42:43
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: karin

Stort grattis till certifikatet! Bra jobbat! Alltid svårt att lämna NY, men det finns ju kvar där. Man kan alltid åka tillbaka. Funderar själv över när det kan tänkas bli men är iaf glad att Lynn är här i veckan så man kan få en bit av NY. Ska strax iväg och dansa med Bounce dock. Bara det inte regnar. Är nämligen utomhus - en hyllning till Michael Jackson. Kram!

2009-07-08 @ 13:46:23
Postat av: Tootti

Hej hopp, kikar in =)

2009-07-08 @ 14:06:51
URL: http://tootfarangi.blogg.se/
Postat av: amanda

Hello sötnos! :))



Jag söker massor av nya bloggar att läsa, har tröttnat lite på mina gamla jag läser (a´



Så var gullig och anmäl dig och kanske en kompis till min veckans blogg? :) det du vinner är en plats på min blogg som kommer att synsas i cirka 5 dagar :*



Tack på förhand. Kram /Amanda



2009-07-08 @ 14:22:56
URL: http://justmeasusually.blogg.se/
Postat av: nuurish

snygg blogg puss

2009-07-08 @ 14:39:20
URL: http://nuurish.blogg.se/
Postat av: Emma

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! Måste kännas underbart att ha fått certet nu =) Längtar tills höstens klasser. Puss på dig!

2009-07-08 @ 17:57:22
Postat av: Per

GRATTIS!!!!! och välkommen hem :-)



//Per

2009-07-09 @ 02:28:39
Postat av: Linn

Ja grattis glömde jag ju säga... Ooops!

STORT grattis till dig!!!

Kramar

2009-07-09 @ 08:37:39
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Mary

I wouldn't mind if you lived in NYC. Its closer to me than Sweden :) Hope you are adjusting well. Miss you! Love you!



Mary

2009-07-11 @ 05:50:25
URL: http://sillygoose20.blogspot.com

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback