Stativ

Tjohooo!

Jag har köpt ett
stativ till min kamera!
Igår efter jobbet och före jag o Maya for till Båtvik så åkte vi förbi Elgiganten och köpte ett. Jag fick ett trängande behov av att köpa ett just igår, trots att jag velat ha ett sen i april! Men nu fick det vara nog med väntan! Hade varit perfekt att ha med sig i NY, men bättre sent än aldrig...


Kort taget på mig och Maya med hjälp av stativet och självutlösaren

Vi åt middag i Båtvik med mampap. Köttfärslimpa med färskpotatis och morotsstuvning. Gissa om det var gott? Det är typ min favoritmat och jag äter alltid massor när det ställs fram. Love it!

Sen så sminkade vi oss lite. Sofie kom och hämtade oss. Sen for vi förbi Eva Eriksson i hennes stuga för hon hade fest. Och så for vi förbi hemma hos Petter och Lisa och hälsade på en sväng. Och sen in på Lanternan för att dansa lite. Men det var lite halvkasst igår. Ganska lite folk och inte så kul.

Efter det for jag, Maya och Matte till Bamse (båten) i Furuögrund och åt kycklinglår mitt i natten. Maya var värst. Hon hamnade typ i trans och åt kyckling i sinne. Slet och drog och tuggade och slaffsade utan ens en tanke på att sätta sig ner under tiden. Ganska gulligt.

Sen var det dags att sova. Åh, så mysigt det är att sova i båten! Matte fick också sova där efter att ha lovat Maya att inte snarka.... hmm, det gick inte så bra kan jag säga! Han snarkade oavsett om han låg på rygg, sida eller mage och Maya hade lite problems med att sova.


Morgonbus


Frukostvy


Rallarros vid golfen

Idag har jag och mamma varit på marknaden. Jag fick en jättefin tygväska som är turkos, brun och vit med stora blommor på i namnsdagspresent (jag heter Kristina i andranamn). Och så köpte vi citronhonung. Det var jättegott och tanten som sålde den tipsade om att värma den och ringla på jordgubbar. Låter smaskens!

Nu är det dags att sova!

Godnatt!
Pia

Kommentarer
Postat av: Mary Edwards

YEAH!! Finally you got your tripod :)


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback