B-day

Hej!

Sofia P som jag, emma o jessica gick skola med i Umeå och som numera bor här i NY frågade om vi ville följa med ut igår och fira en tjej som fyllde år. Middag och sen dans. Ja, det lät ju trevligt! Så vi hakade på. Åt billig, god mat på ett ställe som hette Asian Pub, Cooper 35. Även billiga drinkar där. Och så bjöd de på tequila eftersom hon fyllde år...

Sen vidare till nån slags hipp klubb som heter Marquee uppe på 27:e gatan och 10: avenyn. Värsta omständiga med att stå i olika köer. Vi fick stå i en mittemellan-kö. Inte bara vanliga random people och inte så coola att vi fick gå in direkt. Men eftersom vi hörde till födelsedagsgänget fick vi gå in lite billigare...

Och där inne så höll de på och bar in flaska efter flaska med vodka till födelsedagsfirandet. Jag fattar inte hur det kan löna sig?

Det var massor med folk där inne. Alldeles proppfullt på dansgolvet. Bra stämning. Bra musik, men de spelade bara korta bitar av varje låt. Riktigt irriterande!



Själv hade jag lite sevillanas-känsla. Köpte den här oranga toppen med volanger förra torsdagen. Och igår så köpte jag blomman och örhängen på gatan. De kostade bara en dollar styck! Snacka om fynd! :D På bilden så dricker jag en Lycheetini. Alltså typ en martini med lychee-plommon-smak. Och i botten är det ett lycheeplommon. Ser ut som en slemmig klump på bilden, men den var god.

Får väl erkänna att jag var lite sliten i morse när jag vaknade. Det var ju inte som att jag hoppade upp ur sängen för att öva på min läxa... men det gick ändå bra på skolan och det är ju huvudsaken. Men nog önskade jag att jag hade gått hem liiiite tidigare igår när det var dags att stiga upp i morse.

Efter skolan gick jag, Mari, Marie Philippe och Eve och åt middag tillsammans på Oliva. Jag köpte sushi. 12 bitar för 5.99. Riktigt billigt. Och gott.

Efter maten åkte jag hem igen. Och sen har jag bara tagit det lugnt. Skönt att vara hemma själv ett tag. Emma och Jessica är ute och äter och skulle fara och titta på Times Square då det är mörkt. Det är deras sista kväll här i natt. De åker hem imorgonkväll.



Det har varit trevligt med lite sällskap. Roligt att gå ut och äta osv. Men de har ju mest varit ute i NY utan mig. Och jag har varit mycket på skolan. Men nu ska det bli MER skola.

Puss o godnatt!
Pia

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback