Långa söndan

Hej!

Upp till skolan tidigt... hopp och hej! Tror jag lämnade lägenheten 9.15 i morse. Impressive!
Detta för att hinna köpa med mig något att äta till lunch och hinna till skolan så att jag var där före lektionen börjar. Och sen skola skola skola 10-14.

Plumb lines.
Plié.
TRUMMAN!
Quadriceps.
Gluteus medius och minimus.
PNF-release.
Body-mind connection.
Book reference list.

Det är MYCKET information på kort tid.
Intensivt känns som ett milt ord. Schwooosch!

Efter skolan åkte jag och Mari upp till Central Park och stekte ett tag. Det var helt proppfullt med folk! Kom att tänka på utebadet i Byske på en riktigt fin dag. När alla klämmer in sig innanför staketet och hittar varsin pytteliten plats i gräset. Fast mycket mycket större yta än utebadet, men lika trångt.

Sen hade jag tänkt åka hem, men vi var båda hungriga så vi gick och åt middag. Och sen ville hon kolla lite kläder så jag hakade på... och helt plötsligt var klockan nästan nio på kvällen! Hoppsan.

Hem (med en udda tunnelbanelinje eftersom R inte går i helgen.. suck). Skurade toan o handfatet. Städade köket. Vek undan min nytvättade och numera även torra tvätt och la in i garderoben.

Började öva lite på läxan...
Men nu är det nog bättre att sova och sen stiga upp tidigt imorgon och öva i stället!

Side stretch - teach + re-cap
Foot articulation exercise - teach + re-cap
Practise facing the students
Keep practising the head roll
(+ trumma)

Och det där med att hitta sina ord... och komma ihåg dom! Ojojoj... :P

Godnatt på er!
Eller rättare sagt på mig... :)
Tidig godmorgon till er.

Pia

Så här spenderar jag mina dagar... plus hänga över. Mycket hamstringstretch!

Kommentarer
Postat av: Maya

Va kul att det kom upp en bild från när du dansar. Är det läraren som tagit den? :)



Ps. Lägg märke till att jag läser din blogg redan kl 8 på morgonen för ovanlighetens skull. ;)

Postat av: Ida

Du verkar verkligen ha fullt upp:) Kul att dansen går bra! Men vad är trumman för nåt? Jag blir nyfiken :P Kram!

2009-06-08 @ 13:21:09
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Pia

Nä, det där är en gammal bild från när Te var och undervisade i Piteå. Så det är från förra året. Jag har inga dansbilder på mig själv från i år...

Pia

2009-06-08 @ 14:53:51
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej vännen!

Jo, tack, det stämmer, i lördags tog vi examen!! AAAHHH!! ;D Fattar inte alls hur det gick till:) Känns skönt! Men konstigt, känner mig som en student fortfarande. Men gick bra att jobba första dagen! :) Du verkar ha det underbart som vanligt! Fortsätt så;) PUSS

2009-06-08 @ 18:48:58
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tja, du tänkte höra när du riktigt kommer hem!! Hinner du till lanternan premiären, midsommarhelgen?? Är lite sugen på vinbrännboll ju!!

2009-06-08 @ 21:16:46
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback