Late night shopping

Hej!

Jag hämtade mig från mitt värmeslag och gick ut igen. Köpte en iced coffee och satte mig på en bänk på Brooklyn Heights Promenade med utsikt mot Manhattan. Det känns fortfarande overkligt när man sitter där och ser Manhattans Skyline så nära. Som att man klivit rakt in i en film!



Sen gick jag hem och pysslade om mig själv lite. Duschade, rakade benen, klippte och målade (om) tånaglarna, smorde in mig med bodylotion (!), sminkade mig och tog på mig klänning. Gick och åt middag på en restaurang här i närheten. Grecian chicken, grillad kyckling i ett pitabröd (alltså så där som pitabröd är i grekland inte i sverige) med grekisk sallad, tzatsiki, oliver och pommes. Mums!

Dagens självporträtt - på väg till restaurangen:


Efter jag ätit middag så tog jag R-tåget in till Prince street och gick på UNIQLO - Japans H&M ungefär. Hittade två st klänningar som jag köpte. Båda var på specialpris - totalt 30 dollar = 240 kr. Inte illa! Den ena är absolut en softarklänning, den andra är mer än city soft haha. När jag handlat klart där åkte jag upp till Union Square och gjorde ett nytt försök att köpa en bok på Barnes & Noble. Det blev en fantasy i alla fall: Assassin's Apprentice av Robin Hobb. Verkar lovande. Och det är bara en triologi! Ha! Låter bra det.



Nu sitter jag här hemma med AC:n på, en kopp grönt chai bredvid mig och datorn i knät. Ska strax lägga undan datorn, bädda ut soffan och lägga mig och läsa en stund.

Ha det gott!
Pia

Kommentarer
Postat av: Stigge

Men Givet så ska du ju se den ... Man ska inte lyssna på recensioner !!

Tycker du om boken Tycker du definitivt om filmen ..;)

Postat av: Lisa

Vilket väder, jag kan förstå att du njuter. Hoppas du har det bra.

Förresten, om du springer in på nån affär där de har ett läppglans som heter Blistex, Satingloss så kan du få köpa hem några stift till mig. De har slutat sälja de här.

Kram

2009-05-22 @ 21:59:55
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: SHEER BLONDES

Hej :)

vi har startat en hemsida där vi testar produkter, ger tips och betygsätter. Du får gättegärna ta en titt om du har lust!



Ha en superfin dag & hoppas det är OK att vi lämnar en kommentar.



/Alicia Eriksson

Tessie Hagström

(Viktor Piepenburg

Andreas Käll

André Persson)

2009-05-22 @ 22:10:09
URL: http://sheerblondes.se
Postat av: Frida

Sounds awesome!!!

2009-05-22 @ 22:33:17

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback