Oh no...

Where did it go?

Hmpf! Jag gick till Key Food och handlade på mig massa kackerlacksdödande prylar redo att möta min plågoande här hemma. Sen gick jag på Starbucks och köpte en Grande Iced Mocha Frappuchino som jag sörplade i mig där medans jag laddade för att gå hem och spraya kackerlacka.

När jag nu väl är hemma med spray och "Deep Reach Fogger" så ser jag ingen cucaracha nånstans. Kan det ha varit så att allt den ville var att gå ut igen? Jag öppnade nämligen dörren ut till uteplatsen, tidigare kallad "Hålet" numera kallad "Kackerlackornas patio". Den sprang ju omkring och såg lite vilsen ut. Kanske ville den bara gå ut? Jag får hoppas det!

Shit alltså... undrar om jag kommer att kunna sova i natt? Jag leker fortfarande lite "inte-röra-golv" och sitter med skorna på mig i sängen.

Imorgon när jag stiger upp så ska jag torka golven, spraya överallt med sprayen - som inte bara kills instantly utan även keeps on killing up to four weeks - och mycket möjligt även sätta igång dimmbomben i fyra timmar medans jag själv åker iväg på en liten shoppingtur till Pier 17.

Dimmburken skryter om att den "penetrates deeper to kill more hidden bugs". Och bäst av allt, de dödar inte bara kackerlackor utan även myror, silverfiskar och annat spännande som kan tänkas bo i skrymslen och vrår i min lägenhet. Jag tror att jag även ska passa på att spraya min uteplats ifall det räcker till det.

Hmm! Jag som inte är rädd för småkryp sitter här med hjärtat i halsgropen och bara väntar på att den ska rassla förbi igen. Men alltså... det här är ingen vanlig liten kackerlacka. Den är enorm! Minst fem cm lång!
Fast mest troligt tre om man läser det här "Among the best-known pest species are the
American cockroach, Periplaneta americana, which is about 30 millimetres (1.2 in) long" Fast nog tycker jag att den ser bra nog mycket större ut än tre cm!

Dagens självporträtt:


Ok, nu får jag nog anta att den har gått ut ur lägenheten för jag har inte sett till den sen jag kom  hem och jag har ju varit här ett tag nu. Men jag tror jag ska sova med sprayen utifall att.

Godnatt.....

Kommentarer
Postat av: Mary

Oh Honey! You are making me laugh over here. But you better evict your little friend before I get there. I don't want him hogging my side of the bed.



We had some when we lived in the apartment on Anderson. I was convinced it was not our mess that was attracting them but that of the neighbors.

Postat av: Maya

Jag vet ett annat sätt än sånt där spray att få bort ohyror och det är ingen mindre än BOSSE. Jag upptäckte några silverfiskar i början av tiden jag bodde i min förra lägenhet. Men jag tror faktiskt Bosse åt upp dom för sen syntes dom aldrig till nåt mer.

2009-05-11 @ 12:57:50
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback