What did I do today?

Ja... jag började med att äta frukost. Sen städade jag. Provade dammsuga, men det är tveksamt att dammsugaren lyckades dra upp något... den sög helt enkelt! Haha.

Sen fortsatte jag med att torka golven och diska undan efter frukosten. Torkade bordet och kylen.

SPRAYADE längs alla väggar nere vid golvet, i alla sprickor och en liten lov runt sängen.

Sen flydde jag fältet och åkte ut till
South Street Seaport för att shoppa. Det var sol och vackert väder så jag började med att sitta ute ett tag och läsa. Sen gick jag in i gallerian och besökte nästan varenda affär. Men det enda jag kom hem med var ett par leo-flipflops (faktiskt riktigt sköna) och ett blått linne. Totalt 8 dollar. Haha, inte dåligt!

Sen jag kom hem har jag inte fått mycket gjort. Var hemma strax efter kl sex och har pratat lite med Mattias, surfat och sett ett avsnitt av Americas Next Top Model. Nu har jag tänkt bädda ut sängen och ta in mina sängkläder som är ute i hålet/kackerlackornas patio på vädring.

Och sen lägga mig och läsa en stund för att sedan somna ganska tidigt, vakna upp utvilad och peppad och sen gå ut i solen som sägs vara framme imorgon också. Sen tror jag att jag ska ta Dianes klass imorgon. Kan nog bli bra. Försöker ju att ta mest Simonson nu eftersom det är det jag är här och ska ta lärarcert i.

Hmm....
hoppas ni förlåter mig för att jag inte lägger upp något "Dagens självporträtt" idag, men jag har helt enkelt inte fotat mig själv nåt.

Två bra saker:
1) Man kan gå ut på taket och därifrån få lite sol på sig
2) Mitt nya nagellack är jättefint på mina tår!

Idag hade 54 personer besökt min blogg. Två st hade kommenterat. Bra och dålig statistik tycker jag.

Puss o godnatt!
Hoppas ni sussar sött i Sverige.

Pia

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det där med kackerlackor lät ju inte vidare trevligt!! Hoppas att du lyckas utrota de små kräken! Härligt med alla promenader och shoppingturer, låter toppen!

Postat av: Maya

Näerå lillgrisen ska inte få nån svininfluensa. :-S Men jag stannar hemma idag för säkerhets skull.

2009-05-11 @ 12:55:45
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill åxå ha ett tak att sola på. Finns ingenstans att sola här även fast det är jättevarmt.

2009-05-11 @ 14:41:14
Postat av: Erika

varför kommer aldrig mitt namn med?

2009-05-11 @ 14:41:53
Postat av: Fritte

Låter glassigt! Inte lite avis ska jag säga dig... =) Däremot så är man ju ganksa glad att slippa kackerlackorna här hemma i Sverige. HUVVA!

Sköt om dig och ha så kul!

2009-05-11 @ 19:05:03
Postat av: Jessica

Dianes klass! Åh vad jag saknar dessa, njut!

2009-05-11 @ 22:36:13

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback