Det är dyrt att vara dum...

Idag körde jag 61 km/h på Torsgatans 50km-sträcka.
Det upplyste den vänlige polismannen som steg ut mitt i gatan mig om.
2000 kr.

Det satt fint... finns ju inget annat man kan göra för dom pengarna? Köpa nytt objektiv... hälsa på Erika, Maya eller Julia... köpa julklappar... spara... eller bara sätta sig ner med en massa hundringar och bränna upp dom en efter en?

Och vad ska jag säga? Kan ju inte bli arg på polisen, eller bilen eller... jag har ju bara mig själv att skylla! Men attans vad det svider!

En erfarenhet rikare.


Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Surt :(

2009-11-03 @ 08:18:24
Postat av: Julia

Det var som när jag blev arg på han i säkerhetskontrollen pga hur mkt (lite!) vätska man får ha med sig..sa faktiskt att jag visste att han inte bestämde reglerna men att jag blir så förbannad iaf! =) Så lite arg får man bli tycker jag.. Men ja, att åka till mig hade vart bättre än att ge dom till han (vet att han inte får dom, men du vet vad jag menar).. Puss

Postat av: Ida

Nä, så irriterande! Lite som att slänga iväg pengar på att laga en tand som aldrig hade varit trasig om jag inte varit klantig som rackarns, men vi kanske lär oss en dag :)

2009-11-03 @ 15:11:55
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Neeeej, vilken osis!!!

2009-11-03 @ 16:50:15
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: mammpapp

Pappas kommentar 1: Det förvånar mej inte eftersom både Pia och Matte kör fort! Och sen efter en stund: Ja, men det kunde ha varit värre!

Min kommentar: JO absolut att det kunnat vara värre MEN det är SURT att bränna pengar på detta vis (själv har jag aldrig provat). Kramar från oss.

2009-11-03 @ 20:49:02
Postat av: mammpapp igen!

Vi har just kommit fram till att det inte alltid går så bra när du lånar bil av oss.

Tänk slutet på november ifjol, Jörn, Peggan! :S

2009-11-03 @ 20:59:08
Postat av: Maya

O fy så drygt.. :-S

det va inte roligt alls hurru. för ja det finns enormt mycket mer roliga saker att göra för dom pengarna. Otur du har. Tycker synd om dig

2009-11-03 @ 21:01:44
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Inte kul!!!

2009-11-03 @ 21:04:28
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Linn

Typiskt! Stackare!



Tänkte höra ifall du hade lust att göra om designen på min blogg, blink blink!



Kramis

2009-11-04 @ 11:58:37
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja..det va ju lite trist ....och 61 är ju inte så himla fort heller.........



Kanske kan du spara in pengarna på något annat...Men det är ju jäkligt typiskt just innan jul åxå :s

2009-11-04 @ 15:59:00
Postat av: mammpapp

Wow! Din spanska afton var jättebra! Bra koreografi, härlig musik, mysig stämning, goda tapaz OCH jätteduktiga elever!

Kramar från oss!

2009-11-04 @ 22:24:33
Postat av: Per

Ja.. vad ska jag säga.. Hoppas du fick ett bra bemötande i alla fall ;-) Sen så får du köra försiktigt i framtiden.



kram påre



//Per

2009-11-04 @ 22:33:34

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback