Mycket som händer... and I like it!

Hej!

Nu är det länge sen jag skrev sist. Men tro inte för den skull att det inte händer något! Det är tvärtom så att jag har haft så fullt upp att jag inte haft tid att skriva. Så här kommer nu en update, som jag ska försöka hålla lite kort.

FREDAG:
JULIA
kom hit. Vi drack vin och åt ost (som alltid) och såg en film. I love you, man! Och den var faktiskt grymt bra. Se den! Den var riktigt rolig. Man kunde ju tro att det skulle vara värsta tjejfilmen, men det var det inte. Det var bara en skön komedi så man fick skratta av sig lite. Det kunde vi båda två behöva!

LÖRDAG:
Julia sov över här från fredag till lördag. När vi steg upp och hade ätit lite frunch så drog vi ner på stan. Jag köpte en BH, men det var nog allt. Den är jättefin. Från Twilfit. Julia spanade in lite grejer, men hade ingen börs med sig eftersom det inte riktigt var planerat att hon skulle sova över.

På kvällen åkte vi till Hjoggböle. Ganska otippat kan man tycka. Jag var supertrött och undrade hur jag skulle orka med? Men efter en dusch, en liten matsnutt och lite tillfräschning så var partystämningen inte långt borta! Kräftskiva/30-årsfest var det. Jag kände ungefär tre st på hela stället. Men jag hade riktigt kul ändå. God mat, rätt trevliga människor (när dom väl började prata lite med en :P) och live-musik! Grymt!
Blev lite efterfest i Julias stuga, och sen låg vi två uppe och fnittrade till kl sju ungefär... *fniss*

SÖNDAG:
Efter ca två timmars sömn vaknade jag och undrade huuur i hela världen jag hade tänkt att jag skulle kunna köra bil den tiden? Snälla Linn skjutsade in mig till stan så att jag kunde låsa upp danssalen till några förväntansfulla tjejer. Sen så följde jag Jessica ut på a-torp och kollade in vad Dance och Gymshop hade att erbjuda i år. Det visade sig att det inte var så mycket i min smak. Fast å andra sidan så handlade jag ju på mig en del danskläder i NY.

Efter det var jag hemma en lite stund innan Julia kom och plockade upp mig för att åka på Max och äta mat. Mest chili cheesen var det som lockade. Vi hade nog båda kunnat skippa att köpa burgare för det var i princip bara chili cheese och pommar som gick åt.
Fortsatte därifrån tillbaka till Julias stuga för att bädda, diska, ta ut sopor och stänga av element osv. Och sen till Linn för att kolla film och mysa med hennes familj. Svante var vaken och Diesel var på goshumör så vi hade det riktigt mysigt.

MÅNDAG:
Jobb och dansplanering och sömn.

TISDAG:
Jobb och jobb. Först på kontoret och sen undervisningspremiären! Oj, vad det var länge sen jag undervisade nu! Speciellt i modern jazz. Shit, alltså! Simonsonlektionen gick väl så där... rörde till det lite för mig på 10 mins. Inte så kul! Men efter det flöt det på bra. Flamencon blev mycket snack och lite dans. Men så kan det ju vara första lektionen. Och vi pratade massor om Spansk Afton som blir den 4 november. Så det var ju ändå dansrelaterat!

ONSDAG:
Jobb. Sen middag med Vickan på Wayne's. Riktigt trevligt. Vi ses inte så ofta, men vi har blivit bättre! Får hoppas att det inte dröjer alltför länge till nästa gång!

Efter det träffade jag Julia på Calles. Satt där tills det kändes som att vi var tvugna att gå. Sen åkte vi upp på Vitberget för att kolla ut över stan, men blev rädda för eventuella rånmördare/våldtäktsmän och åkte därifrån ganska snabbt. Hem till oss en sväng och så blev det ännu en sen kväll! Men man måste ju passa på när hon är hemma!

TORSDAG a.k.a IDAG:
Jobb på balettföreningen på förmiddagen.

Lunch med mamma på Wok n Roll där jag åt sushi. Mums!

Iväg till Piteå för att undervisa åk 7 på Svenska Balettskolan i flamenco. Det var riktigt roligt! Och annorlunda. De frågade massor. T ex var det en tjej som var orolig för hon hade tagit på sig svarta trikåer och alla andra hade vita... var det ok? Eh... jag har ju inte ens trikåtvång så för mig var det då inga problem! :D

Direkt därifrån upp till Musikhögskolan för att vara med på lärarträning med Helena Högberg. Mattox-teknik! Och oj, vilken chock! Och speciellt när man är van simonson. Det är på ett sätt likt och på ett sätt så extremt annorlunda. Och jag måste säga att jag nog föredrar simonson, men det var otroligt kul att få träna lite själv! Och att få en inbjudan :)

FRAMTIDEN:
Och planerna för helgen ser inte mycket luftigare ut.
Fredag blir det lite party här hemma i stan. Vi ska till Julias kusin och sen gå ner på stan. Vi vet inte riktigt vart än, för vi tror att station kanske inte har öppet och på Balzac är det så klart club soda. Men annars får vi väl göra en pubrunda (uppdaterar senare om hur det blev).

Och lördag så åker vi till Umeå för att gå på Idas inflyttningsfest. Det känns verkligen jätteroligt! Är ju bara liiiite less på den här staden och dess utbud. Så en utekväll i Umeå kändes riktigt lockande.

Kram o godnatt på er!
Pia

Kommentarer
Postat av: Maya

Alltid kul när det händer grejer :)

Postat av: Linda

Hej! Du verkar ha fullt upp i skelet. Kul! Vill supergärna gå flamencon men jag kommer aldrig att hinna. Jobbar kväll nästintill varje tisdag så det blir lite svårt. Hur många lektioner blir det totalt på hela terminen?



Linda

2009-09-14 @ 20:35:26
URL: http://www.bobbalo.blogspot.com

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback