Roligt som händer i höst

Hej!

Jag har en tendens att bli höstdeprimerad när mörkret tränger sig på.
Jag har också kännt mig lite deppad över vad Skellefteå har att erbjuda mig. På nåt sätt har allt kännts lite tråkigt sen jag kom hem från New York.

Men nu har jag börjat bygga upp lite roliga saker att se fram emot:

UNDERVISA PÅ SVENSKA BALETTSKOLAN I PITEÅ
Fr o m nästa vecka ska jag på torsdagseftermiddagarna undervisa på Svenska Balettskolan vid fyra tillfällen. Jag ska ha flamenco med årskurs 7. Det ska bli väldigt spännande! Och jag måste ju erkänna att jag tycker att det är ganska coolt att jag ska få undervisa där.
Har jag tur så kan det också bli några onsdagar där senare i höst.

FOTOKURS PÅ ABF
Jag har anmält mig till en fotokurs på ABF. Det är en grundkurs i hur man hanterar sin systemkamera. Och det tror jag kommer att bli jättebra! För jag vill verkligen lära mig hur min kamera fungerar. Och jag har inte riktigt tålamodet att sitta och läsa i instruktionsboken. Även det här handlar om fyra torsdagar och det ska bli väldigt spännande. Två första gångerna av fotokursen så sammanfaller det med flamencodagarna i Piteå. Då har jag bara en timme på mig att åka mellan - men det MÅSTE bara gå!

UNDERVISA SIMONSON PÅ DANSVÄXTHUSET
Under fem st onsdagar ska jag även undervisa ungdomarna på Dansväxthuset i Simonson. Det ska bli väldigt spännande och roligt! De satsar ju verkligen på dansen så det blir kul!

REPRIS PÅ SPANSK AFTON
Min spanska afton som jag arrangerade i våras med mina flamencoelever kommer i repris! Det var så trevligt att vi vill göra det igen! Vi är inbokade i Dans i Novembermörkret-programmet och kvällen som gäller (boka in det redan nu!) är onsdag den 4 november. Kul!

DANS I NOVEMBERMÖRKRET - FÖRESTÄLLNING
Den stora föreställningen som Balettföreningen arrangerar. Den ska ju jag hålla i trådarna för och jag hoppas även på att båda mina grupper ska medverka med varsitt nummer.

ORDINARIE DANSUNDERVISNING
Jag ser såklart även fram emot min ordinarie undervisning på tisdagskvällar. Flamenco och Simonson varje tisdag. Det blir grejer det!

Och sen så får man ju tända massa vackra ljus och ljuslyktor. Så jag ska nog överleva även denna höst!

Vad är era planer?

Pia

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så bra att du har lite utmaningar! Det behöver du enligt vad jag läst mellan raderna. Härligt med Svenska balettskolan, Dansväxthuset, och inte minst dina egna kurser på Skeå Dans o Balett! För att inte tala om FOTOKURSEN. Det blir bra för en tjej som ABSOLUT INTE orkar läsa handböcker. Kram från mej o Totte, som sover gömd bakom soffa o fåtölj för att han är skadad. Stackars lillgubben.

2009-09-03 @ 21:30:03
Postat av: Julia

Låter som en toppen höst för DIG!! ;D Jag ska vara med alla här hemma, åka en vecka till nåt VARMT ställe, gå på roliga fester, flytta.., åka till Norge och tjäna pengar och åka iväg ett längre tag efter jul eller så! :D Men det visst du nog redan=) Ses om ett tag! ;D PUSS

2009-09-04 @ 15:45:57
Postat av: Karin

Kul! Massa saker som händer för dig. När du börjar jobba i Pite får vi styra upp att ses tycker jag. Nu bor vi ju nästan granngårds:p Kram Karin

2009-09-05 @ 00:46:03
Postat av: Maya

Bra att du har nåt att se fram emot! Massor med dans! Och det är ju det du gillar mest. :D

Och som du vet, om staden tråkar ut dig alltför mycket så kan du alltid komma till Stockholm. Här finns det bra med utbud! :D



Puss

Postat av: Stigge

Oj vad länge sen de var jag var hit !!

Får nästan dåligt samvete !! :)

Men du måste ju göra om sidan !!

Du bloggar ju inte från new york nu ju :)

2009-09-06 @ 20:49:42
URL: http://stiglund.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag planerar att du kommer hit på lördag och festar i min lägenhet ;) SKa bli så himla kul att ni kommer! kramar

2009-09-09 @ 20:16:10
URL: http://idmi.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback