Nyårsafton 09/10

Igårkväll firades alltså det nya året in. Som jag nämnde i förra inlägget så var vi i Ursviken hemma hos Rabbe o Linnea i deras nya hus. Jag o Matte, Jimmy o Kajsa och Mike. Och vi hade riktigt riktigt trevligt!

Matte o Roger planerade, inhandlade och lagade maten.

Då vi kom dit fick vi en välkomstdrink. Sedan åt vi brödkorgar till förrätt. Fläskifilé och potatisgratäng till huvudrätt med en jättegod sås, coleslaw och sallad till. En liten paus och sen gjorde jag efterrätt. Bär med vit choklad i ugnen + glass.


Efter vi ätit maten så firade vi tolvslaget utomhus i kylan och skjöt lite raketer och drack skumpa. Men vi var inte alls ute länge för det blåste svinkallt.


Sen gick vi in och spelade sällskapsspel. Först ett som vi hade med oss.. kommer inte på namnet nu men det är faktiskt riktigt kul. Vi har bara testat det en gång tidigare och då var vi nog lite för många som spelade. Efter det spelade vi TP och sen en omgång till av första spelet. Vi spelade i lag och bytte mellan varje omgång. Riktigt roligt!


Spelet innehöll bland annat kategorin "kropp mot kropp" som tar sig rätt bra ut på bild! :D Man skulle sätta ihop kroppsdelar som stod på ett kort... t ex armbåge näsa, fot knä, hand skinka osv.


Så roligt att första gången taxi skule hämta oss så skickade vi hem den igen!
Vi stannade i Ursviken ända till kl fem på morgonen. Men tiden gick verkligen grymt fort igår! Och så roligt vi hade!

Alla var nog glatt överraskade eftersom Nyårs egentligen oftast inte är nån stor hit.

Tack för igår!
Nu är jag laddad på ett nytt, spännande år med nya möjligheter!

Pia

Några fler bilder:

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken söt kines!! Ser som tjenis ut med Matte... han vill nog ha en egen nakis :D

Kram

2010-01-02 @ 20:51:57
Postat av: Johanna

Hej...å god fortsättning på det nya året! Det ser ut som att ni hade en riktigt trevlig nyårsafton. Härligt!



Tänkte be dig lite snällt om du har tid att hjälpa mig med en header snart. Mina färdigheter, eller snarare ofärdigheter, fixar det inte själv! Jag skulle vilja ha ngt liknande den du har. Nägra bilder längst upp bara. Åsså en textrad. Inget mer. Hör av dig om du har tid så kan jag mejla dig några bilder.



kram kram j


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback