Oj, vilken klantis jag är!

Hej!

Idag har jag verkligen gjort nåt klantigt. Helt otänkt. Jag vet inte riktigt vars mitt medvetande höll hus mellan 18 och 20?

Jag skulle träffa Vickan på Wayne's kl 18 och for så klart lite sent från jobbet... så blir det alltid. Styrde mot stan, skyndade mig att parkera och hastade till caféet för att möta upp V.

Satt där i två timmar i godan ro. Först åt vi middag och sen en kopp kaffe på det. Väldigt trevligt.

Sen var tanken att jag skulle tvärfara och handla toapapper och bröd och sedan åka till klubben och kolla på deras träning (blir alltid otroligt tkd-sugen då jag träffar henne). Gick på Ica, betalade och sedan kom medvetandet ikapp....

SHIT! Hur länge har Brinken öppet?!

Svaret på det mina vänner är 19.15. Inte 20.00 som man hade kunnat hoppas på. Så våran silvriga audi står nu övernattad i ett parkeringshus nere på stan. Det kostar 300 kr om man ringer SOS alarm för att få ut sin bil. Det är 300 kr som vi inte har. 20 kr för att stå över natten kändes mycket mer rimligt.

-15 grader ute, ingen mössa och inga långkalsonger ledde till att jag inte ville gå hem. Tänkte att mormor och morfar kanske kunde låna ut sin bil till mig om jag lämnar tillbaks den imorgonbitti. Så jag gick dig och chockade dom med ett besök. Tyvärr kunde jag inte låna bilen. Det slutade med att mormor bjöd mig på taxi, frysta hallon, rabarber och skinka. Plus att jag, trots att jag redan var proppmätt, klämde i mig en tallrik krusbärskräm och en skiva chokladkaka.

Det värsta med hela historien (förutom att det är rätt pinsamt att råka låsa in bilen på brinken) är nog att jag får så dåligt samvete. Har tänkt länge att jag ska hälsa på mormor och morfar men det har inte blivit av. Och när jag väl åker dit så är det för att jag vill låna bilen. För att öka det dåliga samvetet vill mormor ge mig allt hon har i frysen och lite till.

Typiskt.



Jaja, inte mycket att göra åt. Får se till att hälsa på snart igen bara för att hälsa på.


Nu ska jag lägga mig och läsa en stund och sen ska jag sova så jag orkar upp tidigt imorgon och hämta bilen tidigt så att det inte blir så dyra parkeringspengar...
Jag parkerar alltid på Brinken. Har sällan parkeringspengar och jag har lite svårt att passa tider eller beräkna hur länge jag ska vara på stan. Så det är helt perfekt för mig. Men idag hade det nog varit bättre att stå varsomhelst utom där. Efter kl 18 är det ju dessutom gratis parkering nästan överallt.


Det var allt för idag!

Godnatt
Pia

Min snälla mormor:

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ooops! Men vilken gullig mormor du verkar ha! Mormödrar är ju bara för bra!



Trevlig helg!

Postat av: Carro

Vi ska stanna i en månad!! :D Är jättepeppad!

Men ja, vi får hålla tummarna att du får undervisa mer. Vore skitkul! :)

Kram.

2010-01-29 @ 11:30:48
URL: http://cmei.devote.se
Postat av: Maya

MEN PIIIA! ;)



tur att momme är så himla söt! hur gick det imorse då? fick du ut bilen? så himla knäppt att dom stänger garaget så tidigt. det är ju egentligen jättemärkligt.

2010-01-29 @ 11:53:25
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback