Snabbinlägg

Hej!

Sen i lördags har följande hänt:

Tisdag började jag om att undervisa. Simonson och flamenco. Kändes som en bra start. Blir roligt med en termin till!

Onsdag åkte jag upp till Piteå för att vara med på en simonsonredovisning av två tjejer som snart är färdigutbildade. De höll alltså i en simonsonklass för åk 1 och 2 och några fler inbjudna (typ jag). Tyvärr var det väl ingen toppenklass. En bra sak var väl att jag känner mig mer säker på min egen undervisning och att självförtroendet steg några pinnar. Jag och Ninnie åt lunch innan och det var så klart supertrevligt! Jag önskar bara att vi hunnit prata lite mer. Men det får vi ta nästa gång hon kommer upp!

Efter Piteå åkte jag hem till mamma och pappa i Båtvik. Hjälpte till att ställa i ordning lite och så firade vi mammas 55-årsdag. Karin, Tommy, Kjell o Marie var också där. Och så Matte så klart. Vi fick smörgåstårta som var supergod. Jag, Matte, Maya o Simon hade köpt ett presentkort på VILA till mamma. Tror det blev bra.

Några bilder (den vackra tulpanbuketten är från pappa):



Torsdagkväll städade vi. Jag hamnade inne i några köksskåpar med oordning. En som var full med gamla skålar/korgar som vi slängde. Och ett fullt med ljus och ljuslyktor huller om buller. Gjorde ordning där inne och misstänker att det var därifrån som det fallit ner två glaserade glasbitar som resulterade i ett blodbad i köket...

 (Klicka inte på bilderna om ni är känsliga)

Det var Mattes fot som blev utsatt för vasst glas. Det bara rann blod och det var blod fulla köksgolvet. Det ni ser på bilderna är bara en bråkdel av alla spår... huuuuuh! Jag var så klart tvungen att gå och lägga mig så jag inte skulle svimma. Känner mig lite lätt i huvudet bara nu då jag tittar på bilderna. Huvva!

Nu ska jag tvärfräscha till mig och sen fara o träffa Jessica över ett glas vin.

Imorgon blir det att fira Matte. Skojs!

Trevlig helg!
/Pia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Å vilka fina tulpaner!!! Presentkort brukar vara en given succé. Jag gav min mamma ett på aqua i julklapp :)!

Postat av: Maya

Ååh men Pia din lilla skrutthumla vad du är känslig. Du är ju så söt som måste ligga ner för att inte svimma av blod. Tänk så olika vi kan vara ibland. :P



Synd att inte jag kunde vara där o gratta mammsen, men jag tror hon blev glad ändå. :)



Puss

2010-01-16 @ 10:40:02
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Linn

Vad fin totte är med vinterpälsen!



När jag var gravid blev jag plötslig också jättekänslig mot blod. Jag höll på svimma varje gång de sto blodprov hos barnmorskan... :S

Ska vi ses nåt snart? Kan vi inte ses och ta en sväng på stan o shoppa lite? :) Och avsluta med en middag eller dylikt?



Kramar!

2010-01-17 @ 21:13:18
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback