Härliga sommar

Hej!

Nu är det fullt upp och mycket som händer. Så mycket att bloggen blir lite lidande. För vem vill sitta vid datorn då det är fint väder eller härliga kvällar? Ja, jag vet... jag kollar ju av internet ofta ändå, men bloggen tar ju lite mer tid.

Snabbrevy av vad som hänt sen sist:

Torsdag 24 juni:

Vaknade i lillstugan i Båtvik tillsammans med min syster. Frukost ute i solen på altanen. Lunch med mamma. Strosande på stan och förberedelser inför brännbollen.

Vinbrännboll i strålande solsken och härlig sommarvärme. Riktigt härlig stämning. Kul!
Tror vi ska försöka plocka in våra nyinhandlade brännbollsträn fler gånger i sommar. Vilka är på?


Middag hos Pernilla. Grillat ute på gräset. Trevligt! Härligt! Somrigt!


Lanternan. Tyvärr en liten besvikelse. Av två anledningar - jag tog det lugnt för att inte vara bakis dagen efter. Det kändes som att alla där inne var 15 år (förmodligen18?) och jag kände ingen. Lite stökigt... knuffigt och mycket spill. Men sen i sommar - då j*vl*r! :D

Sov i båten.


Fredag 25 juni, a k a midsommarafton:

Frukost i sittbrunnen på Bamse. Hämtade av mamma. Lunch och förberedelser.


Dans på Torgfesten i Byske där jag faktiskt även var med och dansade själv. Mycket länge sen! Men det gick bra och var riktigt roligt, om än jag var bra nog nervös innan! :)


Förberedelser av middag. Badminton med kassa rack. Sol och picnicfiltar.

Middag på platsen i Båtvik med Dahlbergsklanen, Frida o Erika med familjer och vi. God mat. Trevligt. Trötta. Tidigkväll.



Lördag 26 juni:

Tog det lugnt hemma i lägenheten.


Söndag 27 juni:

Sol på balkongen. Lunch med Jimmy och Kajsa.

Middag hos Erika. Bahadir, Hilda, Frida, Lourens, Konrad, Sandra, Jerry, Anja, Astrid, Emma, Ronny, Vilgot, Jimmy, Sofie, Vilma, Mattias, jag. Gitarr och sång av Bahadir. Lek med Hilda. Sol och härligt. Mycket trevlig kväll.

Har många fina bilder på Hilda härifrån, men får nog lägga upp fler sånna vid ett annat tillfälle...


Måndag-tisdag:

Jobb.


Onsdag:

Umeå. Köpte bil. Mitsubishi. Skitsnygg färg. Automat! Härlig att köra.

Satt ute på nya, fina, specialbyggda bänken som Matte gjort till balkongen, mitt i natten, och tittade på blixtar och regnet som öste ner över stan så att man knappt såg något. Som en vit dimma av allt regn.


Båtkänsla.


Torsdag:

Idag har jag blivit blond. Eller "blond" iaf. För mig känns det blont, men vissa skulle nog kalla det ljusbrunt! :D Spenderade drygt fyra timmar på salongen med att ljusa upp håret samtidigt som två (ibland tre) frisörer diskuterade olika färger och blekningar och metoder för att lyckas göra mitt hår ljust. Det var nog en utmaning :D

Nöjd? Jag tror det... det kommer nog att ta ett tag att vänja sig. Men jag tror jag kommer att gilla det mer o mer i takt med att jag blir brunare och får lite annan färg :)


Direkt efter frissan (med bara ett kort stopp på Indiska och ett stopp på Älvsbacka) så åkte jag ut till Kusmark och firade min fina mormor som fyller 91 år idag. Fick middag och tårta. Mums!



Sen har jag pysslat lite ute på balkongen. Det blir så fint där ute! Känns lite som ett extra rum :)



Nu ska jag avsluta med att lägga in lite bilder här ovan i inlägget och sen ska jag nog kanske försöka röra mig mot sängen. Om ett tag iaf.

Godnatt,
Pia







Kommentarer
Postat av: Linn

Tack för senast :)

Balkongen blir ju typ hur mysig som helst! Aj lajk!



När ska vi träffas och fota Svante?



Kram

Postat av: Maya

Verkligen suuuperfin i håret. Och suuuperfint på balkongen. Hann inte läsa all text, för jag sitter på jobbet. Gör det sen vid tillfälle. Ses IMORGON! Puss

2010-07-02 @ 13:02:30
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jättefina bilder, och bakongen blir ju toppen fin, blomlådorna var snygga, får man möjligtvis veta vart du har köpt dem?

2010-07-02 @ 22:07:42
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Johanna

Herreguuuud, 91 år??! Jag vill oxå se så där fräsch ut när jag passerat 90-strecket!



Vilka härliga sommarbilder! Balkongen ser kanon ut! Jag måste komma o se den live ngn gång!



kram kram

2010-07-04 @ 21:39:19
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Frida

Härligt inlägg! Och snygg hårfärg =)

Måste försöka spana in er balkong lite närmare nångång. Ser mysig ut.

Kram!

2010-07-06 @ 21:26:48

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback