Pia Pepp vaknar till liv

Hej!

För er som läst min systers blogg idag så kan ni förstå vart det här kommer att leda...

Jag är grymt peppad på detta veckoslut. Imorgonkväll hämtar jag syrran på flyget. Sen åker vi till Båtvik och sover en natt i Lillstugan. Mysigt!




Sen har jag tagit det otroligt härliga beslutet att kompa ut de fyra timmar jag skulle jobba på torsdag. Då kan jag o Mayo softa, sola, (bada?), åka in till stan i lugn o ro och köpa vin, brännbollsprylar, grillmat och kanske nån liten klädtrasa. Härligt!

För på torsdag - då är det dags för den efterlängtade LANTERNANPREMIÄREN! Äntligen!

Jag har kommmit fram till att Lanternanpremiären på sommaren är ungefär som Juldagen på vintern. Ett måste med andra ord. Ett otroligt roligt måste som man ser fram emot och längtar till flera veckor innan det är dags. För mig är nog faktiskt Lanternanpremiären viktigare än juldagen. För jag älskar Lanternan och tycker det är så roligt att vara där på somrarna. Om än det förändrats något om man jämför med hur det var för tio (!!!) år sen då jag och Erika röjde som värst på bautadiscona på "badis" (då sena partynätter, efterfester och torsdagar där man hoppade över nattsömnen och gick direkt till jobbet var mer standard än undantag :D).

Så många härliga minnen man har från Lanternan... <3


I alla fall - nu kom jag visst bort mig lite från ämnet - så...
PÅ TORSDAG så har vi, i traditionell anda, styrt upp lite vinbrännboll som är tänkt ska starta kl fyra (eller strax därefter) och sedan följs upp av grillning hemma hos Pernilla. Lite partyparty och sen ner till Lanternan, där vi så klart har förköp (och tyvärr inte gratis inträde som tidigare år... lite ont i hjärtat där).

2008:


2007:


Gratis inträde förr i tiden:



Efter Lanternan stängt så ska vi sova i BAMSE. Hur mysigt är inte det? :)


Sen blir det fredag och midsommarafton. Då ska jag dansa på Torgfesten i Byske. Härligt!
Afrogruppen dansar två danser, flamencogruppen en dans och så gör jag och Malin (Morin) en duett. Kommer att bli så fint. Kom gärna och kolla!



På kvällen vet jag inte exakt vad som händer. Tror att vi kommer att vara på platsen i Båtvik. På nåt sätt hamnar alltid midsommarfirandet i skymundan av Lanternanpremiären... :)

Lördag, söndag vet jag inte vad som händer. Softa, sola, hänga m syrran? Träffa Erika m familj? Vi får se! Njuta av ledigheten iaf.

Nu så...
Kanske ploppa in lite bilder här o var i inlägget (som ni nu förmodligen redan hunnit se :D) och sen kanske kanske göra ett litet städryck innan det verkligen är dags att sova.

Kram och godnatt!
Visst ses vi på Lanternan på torsdag? ;)

Pia

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej hej! Fanjävlahelvete att jag missar eran lilla tillställning!!! Det lät ju huuuur kul som hellst! Vi ska ha 4-årskalas för A och sen väntar nattjobb för mig :(((!



Hoppas ni kommer förbi på platsen på fre!



Jag ha glömt kommentera dina senaste studiobilder. Blev väll helt enkelt för paff :)! Shiiiiiit vad läckra!!! Verkligen helt fantastiska. Och som jag alltid säger om dina bilder...såååå levande! Hejja!



kram kram J

Postat av: Maya

JA JA JA JAAAA!! Klart vi ses på Lantis! Överpepp överpepp överpepp är vad jag är. Och nu är det så nära. För ikväll kommer jag hem och IMORGON ÄR DET. Galet! Och massor massor av kul! Ses snart syrris. Nu ska jag snart gå in till födelsedagsbarnet o sjunga, men måste bara göra våfflor först. :P

2010-06-23 @ 06:21:40
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback