Stockholm

Hej!

Stockholm är underbart.
Har haft riktigt härliga och bra dagar hittills.

I fredags så hängde jag o Matte med Erika och Hilda nästan hela dagen. Vi åt lunch på Hermans på söder med jättefin utsikt och satt där länge. Sen strosade vi omkring lite på söder i det vackra vädret. Åkte in till Gamla stan och fikade ner i en källare på ett mysigt café som heter Maneur. Jättekul att träffa Erika och roligt att vi hann ses så länge. Hilda var gudomligt söt och riktigt snäll hela dan. (bilder kommer senare)

Sen mötte vi upp Maya o Simon inne i centrum och kollade lite kläder,  handlade mat på hemköp och styrde kosan mot Lidingö där det blev några timmars matlagning. Plankstek lagades och sen fick vi äntligen äta vid kl 22!! Lite väl sent för mig... men trevligt och gott.


Lördag så gjorde vi oss klara på morgonen och sen åkte vi in till stan och checkade in på Scandic Sergel Plaza, mitt i smeten. Åt sushi (mums!) och sen åkte vi ut till Djurgården och Cirkus för att se Björn Skifs show. Den var riktigt bra! Han var superduktig och rolig. Dessutom hade han bra musiker, många dansare och luftakrobater (mina favoriter). Och det var grymt snygg ljussättning genom hela showen! Kul!

Efter det mellanlandade vi på hotellet, tog ett glas vin i hotellbaren och fortsatte sedan mot restaurangen Hoummus där vi åt mat i kanske tre timmar. Supergod libanesisk mat med massor med smårätter som vi delade friskt på. Hela måltiden var som en enda lång upplevelse!

Och allt det här har vi ju gjort för att fira att pappa fyller 60 år!
GRATTIS PAPPA!


Nu sitter jag nere vid hotellets datorer och bloggar, men det börjar vara dags att gå upp och göra mig klar för dagens hemliga aktivitet.



Jag återkommer med massor av bilder då jag är hemma vid min egen dator igen. Jag har fotat flitigt!
Men nu ville jag bara snabbt skriva att jag njuter av våra dagar här i storschtaaan.

/Pia

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag är glad att Hilda var lugn när vi sågs....jag kan ju säga att hon INTE var särskilt snäll mot mig när jag åkte hem. Under två timmar skrek hon sitt visselpipeskrik non stop. Jag var tvungen hålla henne upprät och gunga henne och sjunga och direkt jag flyttade henne lite eller bytte position började hon igen. Tillslut hade jag tömt tågkupen på medpassagerare. Jag kände mig jättedum och alla tittade på mig med mördande blickar....

2010-03-07 @ 13:32:24
Postat av: Johanna

Det låter som att ni har haft toppendagar nere i huvudstaden! Härligt! Snart är det min och Sandras tur att åka ner och göra Sthlm osäkert :)!

Postat av: Julia

Haha, underbart att du såg Björn! Han är ju en pågående tema i vårt hus - Drömkåken!! ;D Hälsa Sthlm! Puss

2010-03-08 @ 22:47:40
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej :) Vad kul att du trivs i sthlm.

Hur går det med affisherna? Är någonting betstämt? Ha det bäst i sthlm! Kram Sofia

2010-03-10 @ 12:05:46
URL: http://rateborn.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback