Pians fredag

Hej,

Idag är det fredag.
Idag är det fortsatt bättre i knät. Wohoo!
Älskar att det går åt rätt håll.
Men det är nu jag måste passa mig för att inte anstränga mig för mycket.
Känner att så fort jag känner mig lite piggare så vill jag testa hur mycket benet orkar med. Men... tre veckors vila var det ju ÄVEN om benet började kännas bra. Kommer att bli svårt!

Jag har iaf spenderat flera härliga timmar i solen och då kändes det inte såå jobbigt att jag är ordinerad vila. Fick lite färg idag. Men sen då benet blir ännu bättre måste jag vända på steken och sola ryggen också. Det går inte nu. Det är ju bara början på sommarn så det ska väl hinnas med.

Sen så skjutsade snälla Pappa in mig till stan så jag var på Nordanå kl 16. Ljusmöte samt genrep stod på schemat. Satt uppe vid ljud/ljus hela kvällen. Men det kändes bra att vara där. Mina elever kunde komma upp om de ville fråga något. Jag kunde se hur det börjar se ut. Prata lite med dom. Kolla ljuset. Och nu tror jag det ska bli bra! Kunde även hjälpa till lite och svara på frågor, tycka till om saker och kolla lite annat. Kul att känna att man kunde bidraga med något!

Det känns minst sagt snopet att jobba så hårt mot föreställningen och sedan inte kunna slutföra. Jag tycker själv att jag gjort ett riktigt bra jobb med alla förberedelser, men det försvinner ju då man inte kan vara där i slutskedet. Men jag vet ju iaf själv att jag varit duktig... suck.

Sen är det förstås trist att inte kunna springa upp o ner mellan loger, sidoscen, ljus och salong. Peppa elever, peppa kollegor, kolla att allt är ok och fota. Vill ju vara delaktig i allt!

Menmen, vad ska man göra?
Kan ju inte hjälpa att jag helt plötsligt blivit SÅ HÄR!

Det kunde verkligen inte ha varit sämre tajming!


Imorgon är det iaf äntligen dags för vårföreställning. Det som hela årets träningar varit inriktade mot. SPÅR. Och jag tror det kommer att bli riktigt fina föreställningar. Jag hoppas på att kunna vara där på båda imorgon. Men vi får se då hur mkt jag orkar. Ska känna efter imorgon.

Nu ska jag gå och sova så att jag har så mycket krafter som möjligt imorgon.
Undrar vad man ska ha på sig? Jag hade tänkt få köpa nån ny klänning, men det går ju dåligt då man inte kan gå :P


VÄLKOMNA ATT KOMMA OCH TITTA PÅ SPÅR IMORGON!
60 kr per person. Massa härliga, fina, vackra, spännande, coola danser.
Kl 14.00 och 18.00.

Hoppas vi ses där!

Kramar, Pia


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vad härligt att höra att det går frammåt och att du är så positiv mitt i allt elände! Tycker riktigt synd om dig som inte får göra ditt arbete fullt ut under uppvisningen!

Postat av: Mamma

Vill bara berätta för er som inte sett, inte heller kommer att se, vårens föreställningar ATT föreställning nr 1 var jättebra. Jag o Pia var där tillsammans och allas danser och Pians danser var bra,bra,bra:D.

Flamencon - yes, och dansen 'ticTack - en blomma till dej' - yes som oxå hade ett fantastiskt slut. Nämligen 2 dansare i samma pose som Skellefteå dans och balettförenings logga. Det gick en susning genom publiken. HÄRLIGT Pia!

2010-05-22 @ 18:17:08

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback