Wow!

Wow alltså! Säger jag efter att ha sett Norrdans inta Nordanå ikväll.
Så himla bra! Alldeles underbart.

Först framförde de stycket "På Norrbotten" som är koreograferat av Mats Ek och som hade livemusik med JP Nyströms som spelade folkmusik. Helt underbart! Härliga färger, vackra former, humor... dansglädje, många vackra hopp. Helt underbart! Jag kan nog säga det hur många gånger som helst - helt underbart! Jag njöt av varje sekund av den. Det störde mig inte ens att en av killarna skuttade in naken (utan byxor) en stund. Det passade faktiskt in och vi skrattade åt det. Det var verkligen en toppenföreställning! Tyvärr hittade jag inget youtubeklipp på den, men...

Det andra verket "Kvart" som jag sett tidigare en gång kan ni se ett urklipp av längre ner sen. På youtubeklippet är det samma dansare som jag såg förra året. Den här gången var det flera som bytts ut. Mest markant var ju att Ian (som vi alla älskar) inte var kaninen den här gången! Tänkte innan att "vem ska kunna göra kaninen om inte Ian är med?" och måste säga att jag blev lite besviken. Tyckte nog att det var bättre förra gången jag såg stycket, men det var otroligt bra även denna gång. De är ju så duktiga!

Jag hoppas verkligen att alla som är det allra minsta intresserade av dans var på plats ikväll! Tyvärr tror jag att många missade det. Men det hade varit värt varenda krona, och flera till, som biljetten kostade. Man kan nog snarare säga att man inte hade råd att missa detta. Vilken dansinspiration!

Se klippet från Kvart här och njut:


Beautiful!

Som ett litet ps kan jag även tillägga att jag fick blommor från Tom och kulturenheten idag för mitt arbete med Dans i novembermörkret. TACK! Det värmde verkligen!



Nu är det dags för mig att närma mig sängen för att sova om en liten stund.

Hoppas ni haft bra måndagkvällar, allihop.
Min har varit... ja, just det - alldeles underbar!

Godnatt,
Pia

Kommentarer
Postat av: Maya

Eftersom att killarna i Norrdans inte brukar vara säsrkilt fula så kan det ju inte ha gjort ett dugg att en skuttade omkring naken. :P

dom brukar ju ha en vana dessutom att inte vara särskilt påklädda när dom dansar..



för övrigt är ju inte jag den som fastnat mest på norrdans. jag är ju inte helförtjust i modern dans. men det gläder mig att du fick se du som i princip älskar dom! :)

Postat av: Maya

förresten, så härligt med blommor från Tom! Då måste du gjort ett riktigt bra jobb! Och i och med att du i princip är den nya Tom så är det ju ännu roligare! Grattis!

2010-11-23 @ 14:10:16
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback