Positiv energi

Jag tror på positivt tänkande och det har jag alltid gjort.
Jag tycker att man ska försöka sprida positiv energi och snåla med den negativa.


Och det är nog därför det har varit dåligt med bloggandet här nu ett tag.
Känns som att det hela tiden bara kommer in massa tråkiga besked och att jag börjar känna mig rätt deppad och nere faktiskt. Försöker hålla modet uppe, men ibland är det svårt.
Som t ex när man pratar m idrottsmedicin och de säger att jag inte kommer att opereras förr än någon gång efter 1 september. Är de allvarliga? Ska jag verkligen måsta vänta så länge? Jag måste kolla upp hur man gör när man söker sig till andra ställen i landet. Tydligen så beror detta på att sjuksyrrorna ska strejka och då kan de inte operera. Och då hinner dom inte med mig före sommaren. Suck och stön! Jag kan inte vänta så länge!
Jag är så otroligt less på att inte kunna göra mitt jobb 100% bra, inte kunna träna, inte kunna dansa själv, ha ont osv... allt som gör mig glad har tagits ifrån mig och jag behöver det tillbaka SNART!
Vill inte kämpa mot deppigheten varje dag. Jag vill vara glad o sprallig och skutta runt! ... något jag inte heller kan göra för tillfället.

Hade iaf en ljus stund i lördags då jag trotsade min förkylning och gick ut o dansade på dansgolvet på statt. Bra musik = bra humör.

Ja, titta... nu blev det ju ett deppinlägg i alla fall.
Sorry dear readers, men jag kan nog inte komma upp med nåt annat för tillfället. Det är det enda som kretsar i mitt huvud nu.

Hoppas verkligen att det är bra med alla er andra!
Nu ska jag göra ett ryck med att vika tvätt.

Kramar, Pia

 
Den här boken fick jag av mamma efter jag varit i Umeå o fått reda på att jag inte kan åka till New York i sommar. Kanske dags att bläddra igenom den en gång till?

Kommentarer
Postat av: idos

Den där boken har jag också fått i svåra tider, kika i den igen så kanske du blir lite gladare! Jag håller tummarna för dig Pia! Kraam!

2008-04-21 @ 20:12:09
Postat av: Johanna

Det är verkligen med all rätt som du känner som du gör! Helt förståeligt!!! Massa kramar till dig o hoppas att du får något positivt besked framöver!

Jag köpte den där boken till en kompis som separerade från sin kille för ett tag sedan. Hon var såååå nere och jag tänkte att boken kunde muntra upp lite, vilket den gjorde. Riktigt fin bok!

Postat av: Erika

100000 kramar på dig!

2008-04-21 @ 23:19:17
Postat av: Karolina

Vad synd att operationen ligger så långt fram i tiden. Förstår om du känner dig deppad och nere. Hoppas att det vänder snart så att du får bli glad och sprallig igen!

2008-04-22 @ 09:56:07
URL: http://familjenmf.blogg.se
Postat av: karin

helt rätt att tänka positivt. eller iaf försöka att tänka positivt. är ju inte helt lätt alla gånger. jag har just läst ut en bok som jag tyckte var bra, om positivt tänk och hur man kan försöka vända sina tankar. "Möta motstånd" heter den av Thomas Fogdö och Johan Plate. väldigt lättläst och tänkvärd. Kram!

2008-04-22 @ 22:05:20

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback