Långa dagar

I veckan har jag verkligen jobbat långa dagar. Måndag-torsdag 10 h/dag ca. Och kommit hem sent. Igårkväll när jag kommit hem så städade jag lite... till halvtvå på natten ungefär!! Och sen steg jag upp och tvättade före jag skulle till jobbet.

Men det är så mycket som ska göras före operationen:

* Förbereda allt på jobbet så att det kan flyta på så bra som möjligt medan jag är borta (tror och hoppas att jag ska hinna allt det sista imorgon!)

* Städa lägenheten (ett steg närmare än igår vid den här tiden)

* Tvätta (gjort!)

* Hämta ut medicin (gjort!)

* Planera och genomföra dansdagen i Malå. Som tur är följer Malin Morin med och hjälper till. Skönt! (kommer att ta hela lördag dag i anspråk, ca 8.30-16.30)

* Hinna ha lite kul och passa på att gå ut och dansa lite för sista gången på länge. Middag med Maya och Jessica och sen ut och shejka. Jo, glömde jag säga det? Det är jag som bjuder på middag så handlas och lagas mat ska det göras också. Sen som sagt vara ute och dansa till sena timmen. Tips på nån fräsch, god mat att bjuda på tas gärna emot! (inte fisk, räkor, morötter eller pasta)

* Hinna packa allt som ska med till Umeå. Kryckor, stödstrumpor, mediciner, kläder osv...

* Hinna träffa min syster före hon flyttar

Ja, det är minst sagt mycket i mitt huvud nu. Hur jag ska hinna och orka vet jag inte riktigt än. Men så länge det är så här stressigt så kommer jag väl iaf slippa tänka på operationen. För nervöst är det när jag stannar upp och tänker på det. Men som ni ser blir det inte många minuter över till det. Mindre sömn, effektivare arbete! Men jag måste nog ändå sköta mig lite bättre än idag. För idag blev det ingen lunch utan en kombo lunch/middag kl fyra. Inte bra!

Nu låter det ju som att jag håller på att dö eller nånting, men det gör jag inte!
Jag tror faktiskt att det kommer att gå. Och om jag är utarbetad och stressad så kanske det inte gör så mycket för sen ska jag ju ligga still hela måndag och halva tisdag... innan det är dags att hoppa omkring på kryckor och försöka ta sig tillbaka till jobbet igen! :)
Tur att jag är peppad och laddad på mitt nya jobb!

Puss och godnatt!
Kom ihåg att lämna receptförslag... ;)

/Pia


Bild från Mayas födelsedagsfirande i Båtvik, lördag den 16 augusti.

Kommentarer
Postat av: Mipen

Ja hu jeda mig, här är det oxå stressigt. Men jag ser fram emot lördagkväll iaf då man får släppa loss och shejka som tusan.. Bara vi inte trillar ihop av ren utmattning.

ja nu är det mkt som ska hinnas med.. puh!

Kommer du sövas förresten? Jag tror jag är lite nervös för dig. :-S Men det ska nog gå bara bra ska du se Pipen.

Nu ska jag fortsätta packa o du ska städa.. bjud mig på nåt som piggar upp om jag blir för trött inatt o inte orkar.. :) kaffe eller te kanske. :)

Postat av: Maysi

Ja nog kan jag säkert följa med redan då. tror jag då iaf, ska inte lova för mkt i förskott. men det kan vi ju bestämma närmare den dagen. :)

2008-08-28 @ 23:52:39
URL: http://mayan.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback