Idrottsmedicin

Hej!

Idag har jag varit på idrottsmedicin. Tyvärr var styrketestmaskinen trasig, men vi körde lite funktionstester i stället, vilket jag tyckte var nog så bra. Jag är ju förkyld (som vanligt känns det som) och har haft hosta och slem i lungorna sen i lördags så konditionen var på botten och det var väl kanske inga toppresultat om man tänker så. MEN....

det som var bra var att det var ungefär samma resultat på båda sidorna. Alltså att högerbenet börjar ha kommit ikapp vänsterbenet, vilket har varit målsättningen i min träning nu. Så det var jättebra!

Ingen direkt skillnad i styrka varken baksida eller framsida lår.
Tester med små hopp nära kroppen gick bra. Ingen skillnad tidsmässigt mellan höger o vänster ben.

Det som gick lite sämre och där man märkte skillnad var i dessa fall:

1. Enbenslängdhopp (egen beteckning)
Hoppa från ena benet, landa på samma ben, komma så långt som möjligt. Svårt och läskigt.
Vänster ben hoppade ca en dm längre än höger. Men det var helt ok resultat.

2. Enbenspallhopp
Hoppa med ena benet upp på en pall, 15 ggr, på tid.
Vänster ben snabbare. Men mkt pga att jag litar mer på det.


Summan av kardemumman:

En NÖJD sjukgymnast
En GLAD Pia
Inga förbud att göra något
Dags att utmana knät mer
Det här blev sista besöket på idrottsmedicin.

NEW YORK HERE I COME!!! :D

Ett minne blott (klicka på egen risk):


Och imorgon är det dags för Spansk Afton. Så himla kul det ska bli!
Vi hade sista lektionen ikväll och det gick riktigt bra. Oooh, så spännande det ska bli att se dom imorgon! :)

Sandra ringde och sa att hon ska komma. Känns jätteroligt! Och så skulle hon försöka peppa Frida och Emma och kanske Lisa och Sarah. Skulle vara jätteroligt om dom kom! Då hinner jag träffa dem innan jag åker till USA också.
Bara lite drygt en vecka kvar.... iiiiih!

Mycket att ordna med!
Dags att sova.

Puss o godnatt
Hoppas vi ses imorgon!

Kramar, Pia


Undrar vad fröken ska ha på sig imorgon? :O


Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas det går superbra ikväll! Vilket jag inte tvivlar på :) Shiiit du åker ju snart, hur kul som helst :) Kramar!

Postat av: Maya

Tänka sig att jag vet vad fröken hade på sig ikväll o jag tror du var så fin i din fina långklänning! :D Väntar på en update från kvällen, men en massa bilder förhoppningsvis.. Åter igen, såå synd att jag inte kunde vara där. Men det kanske blir en favorit i repris en annan gång? Hoppas kvällen blev succé! :D

2009-04-25 @ 01:24:58
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hejhej! Vilken fin blogg du har!



Klicka på denna länk om du vill få gratis presentkort: http://www.gratismode.se/?c=1245

Det funkar verkligen! :)



Ha en superdag!

Kram /L

2009-04-25 @ 01:36:35
URL: http://accessoar.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback