Jobb, pengar, rehab, träning...

Hej!

Idag har jag jobbat... massor. Från 9.30 till 21.00, fast med paus för rehab då. Matte har varit i Furuögrund och eldat upp stugor så jag tänkte passa på att jobba några extratimmar. Hade tänkt fara hem vid sju, men det är så mycket enklare att få tag i folk på kvällstid så jag passade på att ringa runt till de som står i kö och erbjuda plats i grupper som ska fyllas på. Mycket, mycket enklare än på dagtid! Synd bara att det  är så få som tackar ja direkt. Nästan alla vill återkomma vid senare tillfälle. Trist tycker jag. De borde hoppa av glädje och skynda sig att tacka ja. Och vissa gör ju det också... men alldeles för få.

Nog pratat om jobbet. Det är ju inte så kul att skriva om. Eller framförallt förmodligen inte så kul att läsa om.

På fredag åker Julia till Belgien! Helt galet. Hon ska vara borta i 15 veckor och göra sin praktik där. Så underbart härligt! Tänk den som fick göra det. Önskar att jag skulle kunna åka och hälsa på, men det kommer jag tyvärr inte att ha råd med.

Usch, försöker spara pengar men just nu går det dåligt. Har t ex pungat ut med 900 kr till sjukgymnasten idag. Men då fick jag ju ett nytt högkostnadskort också. Så nu är det färdigbetalat fram till november. Skönt. Rehaben går ganska bra. Fick börja köra med lite vikter förra veckan och det känns riktigt bra. Har haft ont i knät efter måndagens pass, men tog lite lägre vikter på en övning idag och jag tror att det var bra.

Jag börjar verkligen längta efter att få träna nu! Vad som helst. Dansa, yoga, tkd... t o m fara ut och springa känns lockande! Men det får dröja lite till. Jag trodde att jag hade vant mig av med träningssuget, men tydligen var det bara vilandes medan jag kände att knät inte pallade nåt. Nu blir det nog nästan värre för var dag som går.

Ja, jag har faktiskt inte så mycket mer att säga idag.

Sov gott!

Lite hopp och skutt och dans vore inte helt fel...



Kommentarer
Postat av: Maya

Jag känner mig oxå väldigt sugen på träning nu. Det som hindrar mig just nu är pengar. Men när väl lönen dyker upp ska jag köpa mig ett årskort. Jobbet betalar ungefär hälften så det känns extremt värt det. Sen ska jag försöka att komma igång ordentligt!

Fram till dess kan jag ju iallafall promenera. :)

Postat av: jessica

Ja igår så ville jag sjunka genom jorden några ggr :P

hoppas din träning går bra, så kanske vi syns på edda:)

2009-01-15 @ 20:07:02
URL: http://jwikberg.blogg.se/

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback