Hemma

Ikväll har jag varit hemma. Det kändes konstigt. Att bara vara hemma och inte göra något alls i några timmar. Det har varit så mycket sen jag började om att jobba att jag inte riktigt greppar att jag är bara ledig och helt själv. Att kombinera jobbstart-med-massor-att-göra med träffa-Julia-innan-hon-åker-tillbaka-till-England, träffa-Emma-innan-hon-åker-till-New York, träffa-Jessica-för-att-göra-collagekalender-till-Emma och ta-vara-på-de-sista-soltimmarna har varit minst sagt intensivt.

Har dåligt samvete för att jag varit dålig på att ringa upp missade samtal. Både privat och på jobbet. Men imorgon! Då ska jag ringa upp!

Så ikväll, när Matte somnat i soffan innan nattjobbet, så stod jag lite lätt handfallen i mitt hem och funderade på vad man egentligen gör då man är ledig och hemma "själv". Myste i soffan med en kopp te, bläddrade i en fototidning jag köpt i sommar och en fotobok jag köpte förra sommaren och småsneglade lite på ett program på TV om folk som tvångssparar och lever i soptippshem. Himla fint man har hemma alltså! Även dom risigaste av dagar... :)

Veckans kvällar:
Måndag- var hemma hos Emma och sa hejdå
Tisdag - åkte upp till Piteå och åt middag med Ninnie och sov över på hennes hotellrum
Onsdag - jobbade hela kvällen, kom hem halvtio

Och imorgon är det fredag och helg!
Jag o Linn hade pratat om att boka fotostudion då, men vi sköt upp det till söndag i stället vilket känns riktigt skönt. Det ska så klart bli superroligt att fota Linn och Svante, men jag tror jag gör ett bättre jobb på söndag än imorgon.

Imorgon blir det att skaffa gymkort och börja om med rehabträning för benen (och kanske lite bänkpress o andra coola grejer ;) ), jobba hårthårthårt, äta nåt gott med Matte och sen bara ta det luuugnt.
Lördag - inga planer än.
Söndag - fotostudion :)


Jag har även fått brev från röntgenavdelningen idag. Skellefteå chockar och har redan gett mig en tid för magnetröntgen. Måndag den 30/8 är det dags att åka in i tuben igen! Fantastiskt nog bara tre veckor efter besöket på Sports medicine. Sist jag väntade på MR fick jag vänta ca tre månader...

Riktigt bra nyheter, om än det tycks som att det är skillnad i prioritet beroende på vem som skickar remissen...

Ett otroligt rörigt inlägg som hoppar hit o dit. Men, det var vad som kom ut idag :D


I söndags testade jag o Matte våran nya basketboll:

  Godnatt alla!


Kommentarer
Postat av: Erika

Du är en sån snygging!

2010-08-21 @ 13:17:09
Postat av: Emma

Wow har du redan fått röntgentid!? Grattis!! Låter mkt bra =) Puss babe!


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback