tiden försvann

Oj, nu är det redan december. Vet inte ens om jag hann med månadsskiftet till november? Och hela november försvann utan att jag ens hann komma upp till ytan och andas. Så fruktansvärt stressig månad har jag nog aldrig haft tidigare. Det var riktigt jobbigt. Det hände väldigt mycket roligt också. Men jag var helt utpumpad varje kväll då jag kom hem.

I tisdags insåg jag att min danstermin helt plötsligt är slut. Fast jag hade laddat om med ny musik, ny danskombination, ny simonsonpepp och undervisningsinspiration. Det var lite snopet faktiskt. På onsdagen hade jag min allra sista lektion för terminen. Känns lite tomt. Lite sorgset. Men mest av allt lite ofattbart. Är det verkligen sant att jag inte ska undervisa dom närmaste veckorna?

Gjorde en danskombination till den här låten:


På tisdagen gjorde jag en vanlig Pia-del och sen inför onsdagslektionen gjorde jag en Laurie deVito-inspirerad del. Det var kul.

Idag har jag haft möte på möte på möte.
Kl 14-15 hade jag möte med Frida, våran ordförande. Kl 15-16 möte med Stefan och Bengt från Lövångersrevyn. 16-17 möte med danslärarna för att bestämma tema inför vårföreställningen. Lite väl tajt schema... men alla tre möten gick bra då jag väl var på plats. Att ta sig från stan till musikskolan i rusningstrafik tog tyvärr inte riktigt noll minuter... snarare 15.

På mötet med Frida bad jag om att få gå ner i tid på kontoret. Att jobba 75% där så att jag kan undervisa mer. Det lät på henne som att det var helt ok. Stefan var däremot mkt mer skeptiskt. Men jag hoppas på att det ska funka! Orkar inte fortsätta som det varit nu. Måste få in några luckor nånstans, och jag vill ju fortfarande undervisa mer! Så håll tummarna om att jag får igenom min önskan!

När jag kom hem så var det alldeles mörkt i lägenheten. "Matte är nog på jobbet" tänkte jag. Sen hördes en ynklig stämma inifrån sovrumsmörkret "hallå?". Då hade han sovit ända till halvsex på kvällen! :D Det hade jag aldrig någonsin väntat mig eftersom han snarare sover fyra timmar en natt än elva. Men eftersom han knappt sovit nåt den här veckan så behövde han nog ta igen några timmar. Söt!

Sen så gjorde jag lite invites som snart kan dyka upp i diverse postlådor i närområdet.. ;)

På måndag är det operation (på tal om att tiden bara försvann)!!

Och nu är det snart dags att sova!


Kramarna
Pia

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej sotis!

Jag bara aaaaaalskar den laten, var ju hur mysig som helst o den maste vara underbar att dansa till. Skulle vara superkul om du ides lagga upp en liten filmsnutt av dansen oxo, blir valdigt nyfiken pa den Laurie-inspirerade delen =) O sa klart Pia-delen!



Jag forstar att det inte kommer dimpa ned nan invite har inte men bara sa du vet hade jag verkligen velat vara med men ja avstandet staller till det som vanligt :S



Hur som helst saknar jag dig sa mkt vannen och jag kommer halla alla tummar o tar for att operationen gar galant.



Puss puss


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback