På Mattes dator

Hej!

Bloggpeppen har varit otroligt låg på senaste. Ni vet, när jag inte är glad o peppad så blir jag inte så sugen på att blogga heller... gillar inte när folk bara skriver om misär eller klagar. Alltså, jag försöker inte på nåt sätt säga att jag lever i misär. Jag har inte heller tänkt klaga en massa. Men jag grubblar och funderar mycket nu igen. Det går liksom bara runt runt livet. Det går inte så mycket framåt?

Hursomhelst, en mycket sorglig sak som hänt är att min kära ROSA, laptopen, inte varit igång på flera dagar. Strömkabeln är nästan helt av och funkar inte alls. Jag blir så deppad. Vill ju sitta vid min egen dator där jag har mina bilder och allt. Inte alls så kul att sitta vid Mattes stora klump där det inte finns några bilder alls. Eller jo, några... men inte alls så många. Typ några jag skickade till honom då jag var i NY. Så jag känner att jag måste inhandla en ny. Får abstinens.

Ikväll har jag roat mig med att göra ny bloggdesign till Maya (klicka på bilden):


I veckan då? Vad har jag gjort?
Matte fyllde ju år på söndagen. Vi hade en liten fest här på lördagen och jag, Kajza och Cissi for ner på O'learys. Matte o grabbarna skulle egentligen också ner på stan, men kom på att det var ovärt för att klockan var så mkt. Fast de stod ute o väntade på taxi. Ja, vi kom ner på stan kl ett så lite rätt hade dom väl. Det visade sig bli en riktigt trevlig kväll iaf. Innan vi for ner på stan så åkte ouzoflaskan vi köpte i Grekland fram och tömdes. Så på söndagen var vi lite småsega...

Vi for iaf och handlade lite fika och så kom Thomas, Matte kusin, hit och fikade. Matte hade inte bjudit hit någon alls så det blev inte så stort firande. Han fick böcker av mig. En trilogi som verkar väldigt spännande. Då han har läst dom så ska jag ta över direkt tror jag. Har redan varit o smygläst lite på första kapitlet. Men jag ska lugna mig. Blir så jobbigt då man läser samma bok! :P

Måndag-fredag har jag jobbat, jobbat och jobbat. På kontoret, kvällsundervisningen och dansväxthuset. Dansdelarna har iaf varit väldigt trevliga. :D

Har verkligen inte gjort nåt annat roligt.
Igår, fredag, kom jag hem vid 19 och så åt vi middag och bara tog det lugnt. Ganska tidig kväll.

Idag sov jag till elva. Och har gjort absolut inget kul alls.
Matte är i Ursviken igen. Har sett matchen där och sen stannat o festat m grabbarna. Skulle få skjuts hem men ringde nyss o vill ha hämtning iaf. Suck. Jag gillar inte när man tror att man ska få ta det lugnt, slippa hämta och sen ringer det sent på kvällen o ändras. Ångrar att jag inte tog ett glas vin då jag var lite sugen på det.

Nåja... får väl sticka iväg till Urs igen!
Men då hoppas jag att han vill hem nu och inte mitt i natten.

Pepp pepp!
Imorgon kanske det blir dansplaneringsdag igen?

Kramar,
Pia

En New York-bild från Mattes dator:



Kommentarer
Postat av: Maya

Jag tycker ni borde läsa samma bok, då kan ni turas om att ha högläsning. :P hihihi



Sen är det ju jättetrist med din strömkabel, du får nog lov att beställa efter en ny. För sådär går det ju inte att ha det. :)



Ha en härlig vintrig dag! Kram


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback