v.46

Hej,

Den här veckan har verkligen varit en pers. Jag har varit så otroligt trött hela tiden. Varje dag på jobbet har jag fått kämpa (och dricka kaffe på eftermiddagen) för att orka med och sen när jag kommit hem på kvällen har jag varit supergrinig och så trött att jag nästan gråtit. Då det väl varit sovdags (21-22) så har jag varit övertrött och haft svårt att somna.

Oj, vad jag sett fram emot denna dag, lördag. Jag skulle sova så länge jag ville. Såg framför mig att jag skulle stiga upp vid tolvtiden ungefär. Men nejdå, då vaknar jag kl åtta och stiger upp. Äter frukost och följer sedan skidåkningen, duschar och sen middag och filmen Avatar. Bara en massa slappande. Inser 16.40 att jag totalt glömt bort att åka ner till Nordanå för att se Love/Hate, ett danssolo av och med Tove Skeidsvoll från Umeå. Hur gick det till? Hur kunde jag glömma det då det var det enda jag hade inplanerat på hela dagen?

Kanske var det kroppens sätt att säga ifrån - att nu var det verkligen dags för vila!

Imorgon blir en intensiv, men rolig, dag. Då är det dags för Dans i Novembermörkret - den årliga föreställning som Skellefteå Dans och Balettförening anordnar. Kl 16.00 kan ni se fackeldans utanför Nordanå, framförd av estetiska programmet. Det är öppet för alla utan kostnad. För de som vill fortsätter sedan föreställningen kl 17 inne i salongen. Jag har med en dans i år. Ganska lagom. Jag har ju även uppgiften att ordna allt :D Allt, alltså. Inbjudningar, program, insamling av info, kontakt med ljud och ljus, samla ihop lärare, köpa facklor, marschaller och ved, beställa fika osv osv...

För er som vill komma och titta så kan man köpa biljett på receptionen på Nordanå fram till föreställningens början. OM det finns några biljetter kvar! I fredags fanns det 79 biljetter kvar på förmiddagen. Så risken för att det redan är slutsålt är ganska stor.



Nästa vecka fortsätter med mera dans.

På måndagen är det Norrdans som intar scenen på Nordanå. Det kommer att bli helt underbart! Jag älskar Norrdans och ser fram emot deras "På Norrbotten" med livemusik, som koreograferats av Mats Ek, och "Kvart" ett kärt återseende av Jo Strömgrens tolkning av Alice i underlandet. Jag tycker verkligen att alla som gillar dans eller musik ska gå dit och se den. Jag tror det kommer att bli en alldeles underbar kväll.

På tisdagen har jag danslektioner som vanligt. Dessutom kommer vi ha ett litet extrarep inför sjukhuset med en av grupperna.

På onsdagen dansar båda mina grupper och en av Bellas grupper på sjukhuset som en del av arrangemanget November Blues. Vi kommer att dansa kl 12.30 i foajén och kl 13.00 vid trapphuset vid hissarna på entréplan. Kom dit och titta om ni har möjlighet. Helt gratis nöje! :D

På fredagen ska jag gå och titta på "I stearinljusets sken" - Dansväxthusets julcafé som ljussatts av endast levande ljus. Ska bli spännande att titta på!

Lördagen hoppas jag lite på att få gå ut och dansa lite.... nån som är sugen på att haka på i så fall?

Slutligen så kommer mina elever att vara med och dansa på torget på Skyltsöndag kl 14.00. Kom och titta!


Det finns alltså gott om danstillställningar att gå och se och njuta av. Missa inte! Och hör av er till mig om ni ska gå så kan vi göra varandra sällskap ;) Kan även mycket troligt finnas någon fribiljett hos mig...


Ja, väldigt mycket nu. Nästan så att jag längtar tills jag ska operera knät bara för att det är en godkänd anledning att stanna hemma från jobbet ett tag. Tur att all dans är roligt! Då orkar man lite längre.

Här är en härlig bild på Sandra från fotostudion. Vi kallar den för "Älgen" :D


Tack och godnatt!
/Pia


Kommentarer
Postat av: Maya

synd att det inte var i Sthlm du skulle operera knät. då hade du kunnat vila upp dig hos mig :)


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback