Bloggis

Ber om ursäkt för att det dröjt så länge mellan uppdateringarna nu! Först skriver jag värsta peppinlägget och sen kommer det aldrig nån uppdatering på hur kvällen blev.

Men NU!
Nu kommer det en uppdatering.

Har förbannat mig själv för att jag inte tog fler kort under kvällen... men som Erika sa: det är när man har som roligast som man glömmer bort att fota!


Lördag 2 oktober:

Började dagen med dansrep och utprovning av kläder tillsammans med flamencotjejer och några tjejer ur min simonsongrupp. Fortsatte sedan ner till Skekraft där dom (och Bellas grupp) dansade kl 13 och kl 14. Det gick helt ok bra. Det var lite liten dansyta för att det skulle funka perfekt, men tjejerna gjorde riktigt bra ifrån sig. Fint! Och som vanligt jätteroligt att vara ute på specialdansuppdrag :)




Efter det så åt jag en sen, halvdeles bortglömd, lunch och drog sedan till Byske för att träffa Erika och Hilda. Det blev ingen lång sväng eftersom jag o Erika sen skulle laga bjudmiddag. Vi handlade på oss en massa godsaker på Willys och sen lagade vi en magiskt god vegetarisk buffé.

Sandra, Emma och Frida kom allihop och åt med oss. Trevligt!
Bara Sofie som saknades...

Maten bestod bland annat av:
Ugnsgratinerade rödbetor med chevre, balsamvinäger och valnötter (GOTT!)
Ugnsgratinerad aubergine och squash med Västerbottensost
Tabbouli
Hoummus
Baba Ganoush
Chili fyllda med ricotta (köpta färdiga på burk)
Stora kapris
Vindolmar (färdiga på burk)
Oliver
Fetaost
Sallad
Rostade, flådda paprikor i marinad
Turkisk yoghurt med vitlök o mynta

Allt var supergott och det blev en riktigt härlig blandning till maten. Vi hade också riktigt trevligt och pratade glatt på om allt från familj och politik till garageportar.

Efter maten blev det även lite stretchövningar där vi fick visa upp vår vighet med bl a spagat, split, röra-tårna och sitta på huk. Jag var en mästare på allt! Det här momentet hade lätt fått fångas på bild! Här hade Emma o Frida redan åkt hem, men Johanna var med och visade prov på förbluffande vighet! (Sandra - om du har kort på detta vill jag se dom!)

 Mitt trevliga middagssällskap
 Förträffligt god middag

 VB-aubergine/squash och annat gott
 Min härligt goda tallrik

Efter mat, prat, vin och vighetstest så åkte jag o Erret ner på stan. Vi gick på Statt. Lite dans, lite prat, lite drinkar... en riktigt trevlig utekväll. Kändes på nåt sätt lite som när vi var 18 och ägde Lanternan :D

Otroligt roligt hade vi!
Kom inte hem förrän seeeent på natten...

Kul!

Hur har eran helg varit?

/Pia


Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback