Helg och helg

Hej,

Måste säga att det känns riktigt omotiverande med en ny jobbvecka. Jag tror det beror på att helgen som gått har varit så tråkig. Jag har inte gjort nåt helgaktigt alls! Och nej, det kändes inte skönt att vara hemma och ta det lugnt.

Fredagkvällen så var jag hemma med Matte. Eftersom han hade jobbat förmiddagsvecka så var han helt trött och bestämde sig för att sova kl SJU! Kul fredag? Jag var riktigt uttråkad och gick och la mig rätt tidigt jag med.

Lördag hände det väl inte så mycket mer. Jag for på gymmet och tänkte att jag skulle gymma riktigt ordentligt nu då jag inte kände mig tidspressad. Men, till mitt stora förtret så hade jag ingen ork alls. Blev bara de viktigaste övningarna innan jag gav upp och åkte hem. Matte for till Pontus för att se hockey, och eftersom jag inte är nåt fan alls av SAIK, eller något annat hockeylag, så valde jag att stanna hemma.

Söndag - slö och slapp... dataspel, tv-serier och mat.
Och så fick jag iaf göra något kul! Jessica hörde av sig och ville ses och fika. Så vi for på Stigs och satt där tills de stängde och sen tog vi en härlig promenad på det. Skönt att komma ut lite.

Känns som att jag mest suttit framför datorn i helgen, vilket är exakt samma sak som jag gör på veckorna på jobbet. Om än jag gör olika saker så klart. Men dator, dator, dator är inte så jättespännande ändå. Ooops! Sa JAG just det där?! Men det blir ju trist i längden liksom.

Ibland är det ju superskönt med sånna här helger då man får chans att ladda batterierna, dona hemma, bara vara, ta det lugnt, mysa osv osv... men den här helgen har jag bara kännt mig sjukt rastlös och uttråkad.

Tänkte bara för det försöka klämma in så mkt roligt som möjligt nästa helg i stället...
Club 27 med Jessica på fredagen - har varit inbokat sen några månader tillbaka (sant)
Ev maskeradfest hos Vickan och Nicke på lördagen - Matte har redan styrt upp utklädnad till sig själv... bäst att börja fundera jag med!
Och så på söndagen har jag o Johanna bokat fotostudion.

Så det ska bli riktigt kul!
Nåt att se fram emot i höstrusket.

Jag är grymt sugen på att fota nu så hör av er om ni vill modella lite!!

Hoppas att era helger har varit till belåtenhet :)
Kramar,
Pia


Som liten kontrast till inlägget: Nöjd Pia som var bäst av danslärarna på att klättra upp på en stor "trådrulle" förra novembermörkret... :D Bella ser ut att bli tapper tvåa, Carro trea? och Emma ser ut att ha gett upp. Foto: Jessica

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback