Måndag hela veckan...

Hej,

Idag är det måndag. Och i morse vaknade jag upp och kände mig utvilad. Det kan jag inte minnas när det senast hände, om det ens hänt tidigare. Jag vaknade faktiskt före väckaren, kring halvsju! Steg ju upp lite senare dock.. men var på jobbet åtta, så det var mycket bra. Höga betyg till mig för det! :D

Och vet ni? Jag tror det kan bero på mitt nya, aningens luftigare schema. Hela hösten har jag ju jobbat sjukt mycket. Som grund 40 h kontor + 6 h dans och varje vecka jobbade jag övertid på kontoret. Så minst 50 h/v jobbade jag. Jobbade ju in kring 60 h övertid på fyra månader som ska kompas ut vid tillfälle (när det nu kan vara läge för det? Men Parisresan betar ju av några timmar på det).

Nu då jag fick erbjudandet från Tom att börja undervisa Dansväxthuset två ggr i veckan så kände jag att jag var tvungen att be om att få gå ner i tid på kontoret om det skulle fungera. DVH blir då 8 h/v + att jag fortfarande har en dansgrupp åt föreningen på 3 h/v. Det blir 11 h dans och så 30 h kontor. Och det är ju bara 41 h/v! Wow! Och våren är lite lugnare än hösten så det borde inte behöva bli så mkt timmar utöver det.

Mitt schema ser ut så att jag jobbar mån-tors på kontoret, dansundervisning mån- och onskväll. Dansplanering inför kommande vecka på fredagar. Ledig lör-sön. Skönt!


I fredags så hade jag möte med Tom, klipptid och sen åkte jag till Vickan o åt lunch där och hängde med henne o Malva. Bara en sån sak! Så himla härligt! Bröt ju då genast min veckoplanering så det fick bli dansplanering på söndagen i stället. Har även varit en sväng till Nordanå och assisterat i garderoben på lördagen samt haft danslärarmöte på söndagen. Så jag har ju iaf jobbat i helgen, men det har gått bra.

Ser fram emot mitt nya schema och den lättnad det kommer att bli.
Visst blir det tunga måndagar och onsdagar, men eftersom dansundervisningen är så kul så går det jättebra!

Nu ska jag bara lägga in lite egen träning i form av gym 1-2 ggr i veckan. Måste ju komma i form inför sommarens dansande! :D

Lite lång text om jobb, men men... nu vet ni ju iaf att jag kommer att vara pigg på att hitta på saker på fredagar o lördagar igen! Wiiie!



Inte så mycket mer än så att säga idag. Sammanfattning = jag ska bara jobba en heltid nu = jag hittar gärna på saker på senare delen av veckan = hör gärna av er nån gång eftersom jag själv är lite seg på det = nu ska livet va kul! :D

Sov sött!
Pia

ps. tydligen görs det systemunderhåll på blogg.se inatt så om ni inte kan lämna en kommentar så beror det på det. Men prova gärna ändå! Eller kom tillbaka imorgon bitti och kommentera ;)

Kommentarer

Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback