Friday Night

Hej,

Min sambo jobbar fyrskift. Och jag måste säga att DEN HÄR veckan i skiftsvängen är den värsta. Eftermiddagsveckan. Den innebär att han åker på jobbet halvtvå, då jag redan varit på mitt jobb i flera timmar, och sen kommer han hem halvelva på kvällen, då man ska sova. Så då ses vi knappt alls på hela veckan. Och inte nog med det så fortsätter denna vecka med att han jobbar helg.

Hur kul är det med fredagskväll då man är hemma alldeles själv?
Ingen festlig fredagsmiddag, inget fredagsmys... men nu är det så att jag ändå ska jobba ett gäng timmar imorgon, så det kanske bara är helt rätt att det inte riktigt känns som fredag?

Ikväll har jag iaf hunnit med att spana in kulturnyheterna, vanliga nyheterna och doobidoo. Helt ok.

Imorgon är det flamencoworkshop. Längtar! Ska försöka vara med och hoppas på att knät klarar det.

På tal om knä så har jag nu fått operationstid. Den 6 december. Dan före min födelsedag. Men det känns helt ok. Det kommer ju aldrig att finnas nån dag som passar. Så varför inte? Just den veckan är det dessutom bara min födelsedag "som händer". Inte som nu i november då det är fullsmockat med föreställningar, dansrep och jobbgrejer.

I denna veva så kan jag också passa på att nämna att mitt årliga
glöggparty kommer att bli helgen före födelsedagen, antingen den 3 eller 4 december. Inte bestämt mig än för om jag tror att fredag eller lördag blir bättre. Så håll den helgen öppen! :D

Jaha, ja.. jag har inte så mkt mer roligt att tillägga ikväll!

Trevlig helg på er, allihop!

Glöm inte bort era pappor på söndag.


Här är min gulliga pappa (och mamma) som dessutom har namnsdag idag. Grattis KURT! :)

/Pia

Kommentarer
Postat av: Maya

Trist att han aldrig är hemma. :-/ Ni får ta igen det på nästa skift kanske, om det är bättre?



Kommer du ha någon som håller handen när du ska opereras? Mamma o pappa är väl på Kap Verde då? Men Matte kanske kan följa dig? Önskar jag kunde <3


Lämna en kommentar till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Alla kommentarer är välkomna. Vad tyckte du om mitt inlägg?:

Trackback